laatste dagen in Costa Rica beginnen :( - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Susan Leppink - WaarBenJij.nu laatste dagen in Costa Rica beginnen :( - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

laatste dagen in Costa Rica beginnen :(

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

23 Juli 2011 | Costa Rica, San José

Hoi hoi allemaal,

Hierbij even een update van de laatste dagen. Vanmorgen zijn we uit het heerlijke hotel vertrokken wat heel dicht bij de vulkaan stond. Gisteren was de vulkaan eeeeeindelijk in z´n geheel te zien, maar toen was mijn fototoestel kapot :(

Gelukkig ben ik er net achter gekomen dat de schade van mijn toestel meevalt. Gisteren regende het de gehele ochtend en bijna de hele middag en toen is er toch, ondanks de voorzichtigheid vocht in gekomen. Elke foto heeft nu een vlek aan de zijkant. Alleen wat blijkt nu, de vlek wordt veroorzaakt in het ´kijk´ schermp en zit niet op de lens. Dus als ik foto´s terug kijk op het schermpje dan zie ik wazig en de foto´s zijn wel zonder waas gemaakt. Dus nu een beetje op de gok. Misschien dat het nog wel opdroogd, het is nog geen ramp en gelukkig kan ik foto`s blijven maken.

Eergisteren hebben we savonds met de groep in het hotel gegeten, heerlijke vis hebben ze hier. Na de maaltijd ga ik eigenlijk redelijk snel naar bed. Dan is het half 10 en na nog even lezen probeer ik alitjd om half 11 te slapen. ´s morgens is het immers altijd vroeg.´s nachts sliep ik niet alleen, ik had twee vriendjes mee. Namelijk de ghekko´s. Ze maakten geluid tegen elkaar in en hebben waarschijnlijk veel muggen gegeten, want ik heb bijna geen last van muggenbulten. Laat ik het snel afkloppen, dit wil ik nog even zo houden.

Gisteren had ik een superdag! We hebben een wandeltocht gemaakt door het regenwoud. En zijn echt super super hoog geweest. Ik vond het maar eng op sommige momenten. Maar we kwamen hoger en hoger en op het hoogste punt (zie de foto´s) keken we echt over het regenwoud en zagen we alle toppen van de woudreuzen. Het kwam wel met bakken regen uit de lucht. Maar die opstijgende damp had ook z´n charme. Ik vond het helemaal top! Bij het begin kwam er al een brulaap op onze brug. Helaas niet scherp op de foto. Anderen wel volgens mij. Daarna nog 3 slangen gezien. 1 liep er over de handreling van de brug. dus dan moest je en doorlopen want hij sidderde over de brug en foto maken en niet kunnenvasthouden. en iedereen begon te wiebelen..hmm dat was niet de meest prettige situatie. Maar ´we hebben het overleeft en de brug is niet geknapt.

vandaag zijn we per bus van La Fortuna naar Rincon de vieja gegaan. Koffie onderweg, die hier heerlijk is! en nog een eerste souvenir gekocht..jaja het is begonnen. Ik zal dit jaar niet teveel meenemen. De tocht in het oerwoud gisteren was zo mooi dat ik heb besloten vandaag niet het boomtopslingeren te doen. Dat is namelijk in ´de achtertuin´ van het hotel. Het niet echt in het oerwoud. en tevens maar 1,5uur, dus ik heb er geen 40 dollar voor neergelegd.

Morgen gaan we een tocht maken over vulkanische grond. een 3 uur durende wandeling. Althans bij voldoende deelname gaat het door. Ik zag net foto´s van raften, en als de wandeling niet doorgaat ga ik raften. Morgenavond gaan we een speciaal uitstapje maken. Althans als we nog kaartjes kunnen krijgen. Het is namelijk maandag nationale feestdag. en dat wordt hier in de buurt gevierd. Morgen is rodeo. 8 minuten op een stier kunnen blijven zitten. Met een beetje geluk kunnen we daar kijken. Zou wel een heel leuk cultureel uitstapje zijn. Ik ben benieuwd wat de dag morgen gaat brengen. Nu ga ik snel het zwembad in!

Adios!

  • 24 Juli 2011 - 07:18

    Tante Wil:

    Susan, goedemorgen. Even je verslag lezen voor ik ga sporten. Mooie foto van boven het regenwoud, prachtig met die optrekkende mist. Ook mooie planten. Wat een eng verhaal van die wiebelende brug met slangen.....
    Veel plezier nog, liefs en gr van tante Wil

  • 24 Juli 2011 - 10:30

    Betsie Koning:

    zondagmorgen,uitgebreid je verslagen gelezen en genoten.Dit nemen ze je nooit meer af!!!! En jaloers dat ik ben en dat op mij leeftijd!!!! Wat een wonderlijke wereld, maar wat wondermooi.Ik geniet zo een beetje met je mee.Nog even en je bent weer thuis,ik zie je dan vast een keer . groetjes betsie.

  • 24 Juli 2011 - 18:53

    Jeroen:

    Hoi Suus,
    Zojuist heb ik al je verhalen weer bijgelezen. Ik ben namelijk vanavond terug gekomen van een regenachtig weekendje Köln en lag daarom een paar verhalen achter. Maar je avonturen zijn echt leuk om te lezen en hopelijk blijft je fototoestel het doen, want ik wil alle foto's graag een keer bewonderen, want het voorproefje van de foto's op de site zijn veelbelovend. Vooral de foto van de dampen en het regenwoud vind ik erg mooi.
    Groetjes en have Fun!!!
    Jeroen

  • 24 Juli 2011 - 20:50

    Rosa:

    Hola! Wat heerlijk zo lekker in natuur vertoeven dag in dag uit! En zoveel mooie dingen zien, lekker van genieten! Maar dat doe je volgens mij wel! :) Mooie foto's met al dat groene woud, en slangen zien, dat moet bijzonder zijn! Ik schrijf er weer een land bij op mn verlanglijstje! Hoe gaat het met je spaans al wat woorden geleerd? Een test of je ze onthouden hebt ;-) : Disfruta y suerte! Besitos y un abrazo de Rosa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Na Azië een klein beetje te hebben gezien in Maleisië vertrek ik 16 juli naar Thailand. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga vast veel zien en beleven!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 36623

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Noorwegen

13 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Costa Rica - Nicaragua - Panama!!! 2011

16 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

op avontuur in Thailand

Landen bezocht: