nieuw beroep: sigarenmaker :) - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Susan Leppink - WaarBenJij.nu nieuw beroep: sigarenmaker :) - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

nieuw beroep: sigarenmaker :)

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

26 Juli 2011 | Nicaragua, Granada

Hola!

Ja, om maar met de deur in huis te vallen, ik heb vandaag iets geleerd. Namelijk sigaren maken. Tja, waarom ook niet, het is een 'groen' beroep, heeft eigenlijk alleen maar met planten te maken en de doosjes worden weer van hout gemaakt, en ik kon het toch best redelijk, dus als ik het niet meer weet, wordt ik wel sigarenmaker :)

Vandaag gingen we een toer maken naar Nationaal Park Vulkaan Masaya, waarbij de bus tot aan de rand van de actieve krater ‘Santiago’ kwam.

Het was een beetje bewolkt weer en soms kwam even de zon in de krater en werden alle gesteentekleuren heel mooi zichtbaar. Het was een mooi uitzicht. Ik heb dus de groene dwergpapgaaien hier ook gezien. Zij nestelen zich in de kraterwand. Ik ben nog even iets naar boven geklommen om een mooi uitzicht te krijgen over het national park waar we eerst helemaal doorheen gereden waren. Mooi uitzicht, vooral als soms even de zon scheen op een gedeelte.

Na de de vulkaan bezochten we een bezoekerscentrum waar we informatie kregen over de flora en founa en over de platonische schotten waardoor midden amerika is ontstaan. De westkant van Nigaragua heeft 27 vulkanen overigens.
(ik ben dit jaar maar eens niet meer zo van de details, want zo interessant zijn ze niet, ze zijn zo weer na te lezen in de loney planet en ik wil meer om mij heen kijken ipv schrijven)

De dag vervolgde met een bezoek aan een lokale markt. Nou ik had er zin in! Want hier wordt alles voor lokale prijzen aangeboden. Toch viel het tegen, wat ik zocht, vond ik niet. Dus toch weer opzoek in San Jose. Ik werd wel gevonden door een zeer irritante vent. Hij zag het wel zitten, zo'n Nederlander door de markt leiden. Uiteraard kwam ik niet van hem af en hij werd dusdanig irritant dat ik hem af moest kopen. ik zei nog, you can get a *** under your ass, maar dat verstond hij dan weer niet. Met 1 dollar was ik eindelijk van hem verlost. Ik heb nog een felgekleurde, geborduurde tas gekocht, voor de extra handbagage :) Want ik zie nu al in, dat het niet gaat passen. Daarna ben ik richting het slacht gedeelte gegaan. De vis, het vlees, de kippen, alles lag er weer in de warmte en de vliegen erop. Net als in Maleisie en Thailand. Bah wat een geur! Verder heb ik helemaal niks gekocht op de markt! nog niet eens een armbandje. Toch vrij knap van mezelf, al zeg ik het zelf.

De lunch vond plaats aan een heel mooi kratermeer in het stadje La Catarina. Wanneer je verder kijkt dan deze krater is ook het grote meer te zien. Ook Granada is te zien vanaf dit punt. Het kratermeer heeft een diameter van 6 kilometer. En prachtig blauwe kleur!

Na de lunch gingen we door naar de 'Pueblos Blancos', de witte dorpjes. Hier kregen we te zien hoe ze pottenbakken. De manier van inkerven en natuurlijk pigment aanbrengen was erg mooi. Dus tja, geen ontkomen aan, er moest ook een potje worden gekocht.

De excursie sloten we af bij een bijzondere man. Namelijk de man die de sigaren maakt voor Arnold Zwarzenegger. Nou en dan krijg je de gelegenheid om je eigen sigaar te maken. hihi, dat moest ik natuurlijk even proberen. Deze sigaar heb ik ook gekocht. Er zat ook een grote ara in de kooi, aangezien we die niet in het wild hebben gezien, heb ik hem maar mijn zijn scherpe nagels in mijn huid laten zetten voor een foto.

Nu ga ik zo lekker eten bij een steakrestaurant. En morgen een eilandjestoer per boot. Wat een bootreisjes toch. Ik heb nog nooit zoveel op een boot gezeten. donderdag vertrekken we alweer om 6 uur naar Costa Rica. Hopelijk gaat het weer voorspoedig bij de grens!

Groetjes Susan

ohw ja, en dan nu even opzoek naar de foto van de bus, speciaal voor Bart & Geliene ;)

oh ja, nummer 2, ik heb steeds geen zin om op typ- en zinsfouten te controleren, maar die zitten er gegarandeerTT ;)

  • 27 Juli 2011 - 05:40

    Bart:

    hahahaha geweldig die bus Susan! Ik ben blij dat we dat vorig jaar in Thailand niet hadden want dat had nooit gepast met al jouw spullen ;)

    Wat een leuke verhalen weer en wat heb ik een zin om ook weer zo'n reis te gaan maken. Heel veel plezier nog!

    Groetjes,
    Bart

  • 29 Juli 2011 - 19:25

    Dini Veneklaas:

    Dag Susan,

    ik lees jouw verhalen, wat leuk, je maakt een prachtige reis. Wat een ervaringen. Even iets anders dan een rondje in de Hof van Twente. En gefeliciteerd met je nieuwe baan.
    Goede reis verder, groetjes, Gerrit en Dini Veneklaas

  • 30 Juli 2011 - 19:18

    Tente Wil:

    hallo Susan, buonodia
    Leuk weer wat van je te lezen en een paar mooie foto's te zien. Kleurrijke mensen daar, net als in Guatemala.
    Vanmiddag heb ik een geurworkhop gedaan voor 2 vriendinnen. Het hele huis ruikt ernaar, heerlijk.
    Is het qua temperatuur nog een beetje vol te houden bij jou? Hier is het nat en de verwarming aan. Maarr ..op 3 aug word het 27C , verwacht men. Susan nu ga ik nog even een eerder verhaaltje van je lezen en dan vroeg naar bed. Veel liefs en groetjes van tante Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Na Azië een klein beetje te hebben gezien in Maleisië vertrek ik 16 juli naar Thailand. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga vast veel zien en beleven!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 36648

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Noorwegen

13 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Costa Rica - Nicaragua - Panama!!! 2011

16 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

op avontuur in Thailand

Landen bezocht: