En dat was bijna einde vakantie - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Susan Leppink - WaarBenJij.nu En dat was bijna einde vakantie - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

En dat was bijna einde vakantie

Door: susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

18 Juli 2011 | Panama, Bocas del Toro

Vandaag, maandag 18 juli had zomaar ook mijn laatste vakantie dag kunnen zijn. De dag begon namelijk niet zo vrolijk. we gingen met de gehele groep een eilandentocht maken. De zouden 4 eilanden bezoeken. Met 2 speedbootjes gingen we naar het eerste eiland. Daar aangekomen stapte iedereen uit. We stonden allemaal op een rij iedereen is nog bezig met de tas op de rug te doen en iedereen loopt rustig aan richting het huisje over de houten planken. Opeens, we weten niet hoe, zakt er er paal ik stond samen met 2 anderen op een plank en palen die vrijwel rot waren, (dit was van de bovenkant niet te zien, want de palen waren in het water helemaal rot) Je raadt het al wel, ik viel in het water samen met nog een reisgenoot. een andere viel hard op de planken en heeft nu schrammen en blauwe plekken. Ik heb niks, ik viel namelijk achterover en viel op mijn rugtas in het water. De andere reisgenoot in het water schreeuwde meteen van de pijn. Haar voet stond andersom aan haar been. Om een lang verhaal kort te maken. Ze is nu weer onderweg met taxi´s en boten naar San José, de hoofdstad van Costa Rica om daar geopereerd te worden.
Ik ben in eerste instantie niet echt geschrokken want heb als een gek mijn tas op wal gegooid en toen de reisgenoot geholpen. Dan ben je niet met jezelf bezig. Vandaag heb ik nog wel meerdere malen het hout onder mijn voeten voelen wegvallen. Godzijdank is er niks ernstig gebeurd (gebroken voet is natuurlijk heel erg, en de vakantie van de 2 reisgenoten is nu voorbij) maar het water was maar een halve meter diep en lag vol met stenen. Het had nog veel gekker af kunnen lopen. Bij mij zat de schrik er wel in en ik vond alle stijgertjes en bruggetjes eng om over te lopen. Na dit incident ben ik via de wortels van de mangrove weer uit het water geklommen. Daarna hebben we gesnorkeld. Ik ben toen ook nogmaals naar de plek des onheils gegaan en heb daar de palen nogmaals geinspecteerd, die zagen er echt heel slecht uit. Niemand van de lokale mensen kwam trouwens uit hun huisje toen het gebeurde, en ze moesten zelfs nog 60 dollar betalen voor een bootje die hun naar het vaste land bracht. Met het snorkelen zag ik wel erg mooie vissen, daar heb ik tussen gezwommen. op het eilandje hebben we een lunch genuttigd en zijn we nog met de boot naar een open stuk geweest om tussen het koraal te zwemmen. Het koraal stelde niet heel veel voor.

Voordat we trouwens bij het eerste eilandje aankwamen, hebben we dolfijnen gespot. Normaal als ik dit soort tochtjes doe is er geen dolfijn te bekennen, maar vandaag waren ze er wel.

Na de dolfijnen, en het snorkelen en de lunch gingen we door naar red frog beach. Een mooi strand, met oerwoud eromheen en hele hoge golven in de zee. We hebben gezwommen en zijn heel dichtbij de kust gebleven want er was gevaarlijke stroming. Na het zwemmen even op het strand gelegen en toen ben ik het bos in gegaan om de rode kikker te zoeken. en jaaa ik heb hem gevonden. Ik heb ogen voor detail volgens mij. Toen ik er eenmaal 1 had gezien zag ik er veel meer en kon ik mooie foto´s maken, want dit keer geen 20 reisgenoten die een foto wil maken en had ik het fotorijk voor mij alleen :)

Na red frog beach zijn we terug gevaren en was de excursie voorbij. Mijn tas blijkt trouwens waterdicht te zijn. en ook het fototoestel heeft het overleeft. Want ja papa, ik heb constant het fototoestel in waterdicht zakje gehad, ik luister goed naar je, alleen op dat moment had ik net foto´s gemaakt en voor het uitstappen even snel in de tas gedaan want goh je verwacht niet dat je tas op zo´n moment in zee kan vallen. zo zie je maar weer, er kan zo wat gebeuren. Ik zal de reis voorzichtig zijn met houten paaltjes. Verder gaat alles goed. Misschien morgen, bij voldoende deelname naar het vogeleiland. Anders ga ik even lekker relaxen :)

Groetjes uit Panama!


  • 19 Juli 2011 - 06:39

    Lide :

    Het vogeleiland is bijzonder, en het strand van de grote zeesterren,wel honderden knal oranje dus probeer of dit door kan gaan, erg bijzonder, je kunt soms privé bootjes nemen, wij zijn met Antonio gegaan, Fox weet wie dit is !

  • 19 Juli 2011 - 08:08

    Henk:

    Susan Je kunt ook met de Taxi naar zeesterren strand dit mag je niet missen!! laat je afzetten bij de strant tent en loop ±500meter om de hoek van het eilanden dan nog eens 500m
    een duik bril is genoeg? de sterren[super groot] liggen dicht aan de kant!!
    groetjes.


  • 19 Juli 2011 - 13:39

    Albertine:

    he he ik ben weer bijgelezen... ik heb geen tijd om op vakantie te gaan... :) Volgens mij is het daar geweldig mooi!! ik ben benieuwd naar het volgende boek!!! Gefeliciteerd met je baan!!!! Groetjes uit het regenachtige Hengelo

  • 19 Juli 2011 - 14:06

    Jeroen:

    Hey Suus,
    Zo te lezen heb je erg veel geluk gehad en is gelukkig je vakantie niet door zo'n val verknalt. Ik denk dat het goed is, dat ik niet stiekem bij jou in de tas ben meegegaan. ;-)
    Maar wat ben ik jaloers op jou, want jij hebt dolfijnen in het Wild gespot, deze wil ik namelijk ook nog ooit een spotten!!! Ik ben erg benieuwd naar die foto's en blijf je verhalen volgen, want ze lezen prima weg!
    Buenas vacaciones!!!!


  • 19 Juli 2011 - 14:39

    Hilde:

    Heee Susan,
    wat een eng verhaal zeg en wat goed dat je naar je pa luistert. Maar wat onverantwoordelijk dat ze daar niks controleren en er vakantiegangers aan wagen brrrrrr.
    Knap dat je je blik toch weer op oneinig kunt zetten en genieten,.
    Wat een prachtige plaatje, vooral die kikkers. Ik hoop ze ooit eens na te kunnen maken van keramiek. Vooral die kleuren, je wordt er stil van en dat terwijl je op foto nooit kunt weergeven van wat je in het eggie ziet.

    Hele goede reis nog en groet van Wim en Hilde oet Eibergen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Na Azië een klein beetje te hebben gezien in Maleisië vertrek ik 16 juli naar Thailand. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga vast veel zien en beleven!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 36616

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Noorwegen

13 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Costa Rica - Nicaragua - Panama!!! 2011

16 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

op avontuur in Thailand

Landen bezocht: