Fietsen in Bangkok.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu Fietsen in Bangkok.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

Fietsen in Bangkok..

Door: susanL

Blijf op de hoogte en volg Susan

19 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Dag 4 in Bangkok

Vandaag een echte Nederlandse dag gehad. Het begon met een enorme regenbui en daarna zijn we uren wezen fietsen. Nou ja, echt fietsen was het niet het was erg druk en we hebben meer stapvoets gereden. Nu waren de fietsen ook niet van dusdanige kwaliteit als in Nederland, dus dit tempo was wel prima. Om half 7 ging weer de wekker en dat was lastig om eruit te komen. Tegen 10 uur kwamen we pas aan bij Co van kessel. Een Nederlander die heel slim is en fietstochten door Bangkok organiseert. Alle Nederlanders die Bangkok bezoeken maken deze fietstocht. Of wij nu naar Bangkok keken, of Bankok keek naar ons. Dat blijft de vraag. Maar we gingen dus met 24 mensen op de fiets en daar startte de fietstocht door Chinatown (een gedeelte van Bangkok). Na 10 minuten was ik met een paar anderen al verdwaald. We waren de groep kwijt geraakt. De inwoners wezen ons de weg. En we werden weer ' gevonden' door de reisleiders van de fietsorganisatie.
We hebben gefietst door hele smalle straten. De gouden handel is hier: auto onderdelen. Ze zijn helemaal verroest en er is veel concurrentie. Ongeveer om de 3 ' winkeltjes' was een auto onderdelen handelaar. het waren zulke smalle straten dat we veel ruimte in beslag namen. Soms werd het verkeer even stilgezet omdat die 24 Nederlanders moesten oversteken. Na ongeveer een uur gefietst te hebben in Chinatown zijn we met alle fietsen op de boot gegaan (stel je er niet teveel bij voor...maar het vaarde wel goed) We zijn de rivier overgestoken en zijn daar per fiets verder gegaan.
We gingen naar een mooie tuin die heel groen was. Ik heb mooie foto's gemaakt van kamerplanten in Nederland die hier heel groot zijn. Tevens waren er hele grote boomwortels. Als het lukt zal ik zo wat foto's plaatsen. Gisteren was het jammer dat de accu van mijn camera leeg was. Ik heb dan nu ook een nieuwe accu gekocht. Dit was een hele belevenis. Ik was eerst in de verkeerde winkel. Toen ging er iemand van die winkel mee in de lift. Deze bracht mij naar de andere winkel en legde uit aan het personeel wat ik zocht. Vervolgens bracht het ene mannetje mij weer naar een ander mannetje. Na tien mannetjes te hebben gehad had ik een accu. Toen ik ging afreken kreeg ik korting omdat ze de verpakking hadden open gemaakt (om te proberen in mijn fototoestel.) Beetje raar, maar ach, het was leuk.

Maar weer terug naar de fietstocht. Na een toer aan de andere kant gingen we weer per boot terug. We gingen toen fietsen over de markt en over de weg. Ik heb filmpjes hiervan gemaakt en fotos tijdens het fietsen (hoewel dit moeilijk was met een fiets die slechte remmen heeft). Nadat de fietstocht was afgelopen zijn we in de Chinese wijk uit eten geweest. We kregen van alles te proeven. Eerst garnalen met een soort van deeg erom, Vervolgens een noodle soep met eend, een curry met krab en als toetje iets van gustard met bladerdeeg. Ja, als je hier geen vis lust, dan ben je slecht af. De cola zat niet bij de lunch inbegrepen en moesten we zelf betalen. Dit kostte maarliefst 15 bat. Dit is omgerekend ongeveer 40 eurocent. Om half 4 ofzo waren we terug bij het hotel en heb ik even een dutje gedaan. het is wel vochtig hier. Het is 85% luchtvochtigheid en benauwd.

Vanavond weer gegeten in hetzelfde restaurant. Kon ik weer mooi naar buiten kijken. Voor nu nog even met reisgenoten een cocktail drinken en dan mijn tas inpakken. om 6 uur gaat de wekker want morgen gaan we Bangkok verlaten. We gaan opweg naar het noorden. We gaan via Ayutthaya naar Tak. Hier overnachten we en dan gaan we naar Chang mai. Daar heb ik veel zin in. komende dagen zijn er veel excursies. We gaan nog kijken of we een bloemenboerderij kunnen bezoeken...ik ben benieuwd. maar het is hier op dit moment slecht voor de boeren. Normaal begint het in april al te regenen en nu begon het pas eind mei. Daarna was het weer een lange tijd droog. Sinds 2 weken regent het regelmatig maar ook niet zoals normaal. het zijn hele lange regenbuien en niet even een uurtje. De rijst is ook pas net geplant. Terwijl dit normaal in mei al gebeurd.

Nou dit was het weer voor vandaag. mijn cocktail is besteld en die is over een kwartiertje klaar dus ga ik even wachten. Wanneer ik internet heb, plaats ik weer een berichtje. Leuk dat jullie reacties plaatsen!

Groetjes Susan

  • 19 Juli 2010 - 20:42

    Hermi En Hendrik:

    Hoi Susan, Wat leuk dat we jou reis kunnen volgen. Volgens ons heb je alweer veel beleeft.
    Geniet ervan en wij blijven je volgen.

  • 20 Juli 2010 - 08:28

    Simone:

    he suus,

    leuk om te lezen wat je allmeel meemaakt !klinkt erg spannend en leuk allemaal. super om te horen dat de groep leuk is en dat je je prima vermaakt.
    geniet er nog van en ik lees hopelijk snel de rest van al je avonturen.

    groetjes simone

  • 21 Juli 2010 - 14:27

    Cecile :

    hoi Susan,avontuurlijk en leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt..geniet ervan en ik blijft je reisverslag volgen.
    groetjes cecile van de bieb d'heim

  • 21 Juli 2010 - 15:03

    Dini:

    Hoi Susan,Hartstikke leuk Zo'n reis[verslag] Blijf wel een beetje bij de groep,want we willen je graag weer terug zien in Diepenheim!Nog veel plezier en groeten uit Deep 'n!

  • 21 Juli 2010 - 15:06

    Rosa:

    Hee hee!

    Wat maak je veel mee hè in zo'n korte tijd! Gaaf hoor in zo'n compleet ander land met zo'n andere cultuur. En dan moet je ook nog al die vis opeten! ieeeh! Of misschien vond jij het lekker :-P Ik vind die foto van de straat met daarop allemaal uithangborden echt mooi! Lekker kleurrijk. Nou ik lees wel weer hoe het er verder aantoe gaat bij je. Ben benieuwd!

    Veel plezier verder in elk geval! En vergeet vooral niet te genieten tussen het reizen en de excursies door. :-)

    xx

  • 26 Juli 2010 - 11:54

    Gerrie M:

    Hoi susan,
    Wat een leuk reisverslag,
    geweldig om je te volgen, doe voorzichtig, en ga nog even naar de bloemboerderij ben heel benieuwt.
    groeten Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

op avontuur in Thailand

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

even een berichtje

31 Juli 2010

STRAND!!

30 Juli 2010

Dag 14

28 Juli 2010

Dag 13, een drukke actieve dag

27 Juli 2010

Dag 12
Susan

Na Azië een klein beetje te hebben gezien in Maleisië vertrek ik 16 juli naar Thailand. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga vast veel zien en beleven!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 36693

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Noorwegen

13 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Costa Rica - Nicaragua - Panama!!! 2011

16 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

op avontuur in Thailand

Landen bezocht: