Dag 3 in Bangkok..wat een mega stad! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu Dag 3 in Bangkok..wat een mega stad! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

Dag 3 in Bangkok..wat een mega stad!

Door: susanL

Blijf op de hoogte en volg Susan

18 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal!

Nou dag 3 zit er alweer op. Ik ben net terug uit de stad. Vandaag leek me de avondexcursie niet leuk en dus ben ik alleen Bangkok ingegaan. Ik wilde me niet opdringen bij de anderen en had ook wel zin om even alleen te gaan. het is heel makkelijk om even de stad in te lopen. Ik heb heerlijke kip gegeten met daarbij lente ui en ui en cashew noten. Daarbij witte rijst en een mega groot glas sprite...Als toetje een groot glas ijskoffie, maar dit was net zo duur als het hele gerecht. Dit alles maakte dat ik 200 BTB moest betalen. Wat komt op maar liefst 5 euro. Als ik op straat had gegeten was ik nog veel goedkoper uit, maar ja, dat lijkt me niet zo goed voor mij.

Verder heb ik vandaag ontzettend veel indrukken opgedaan. Gisteravond zijn we nog wezen eten op een boot. Ook erg leuk. We waren met de hele groep en gingen op een boot. Op deze boot werd er Thaise muziek gespeeld en deden ze Thaise dansen in Thaise kostuums. We kregen hete soep met garnalen. Mijn lippen hebben nog wel een half uur 'nagebrand' Daarna kregen we ieders vier schaaltjes met eten. 1 met rijst, 1 met kip, 1 met groenten en 1 met een sja....iets van puree van noot ofzo in een bananenblad gerold. Toen we terug waren hebben we nog een cocktail gedronken in de lobby van het hotel en kon ik eindelijk naar bed. Want ik had maar 3 uurtjes geslapen vanaf vrijdag. Eigenlijk een nacht overgeslagen.

Vandaag zijn we begonnen met Chinatown...nou dit was echt mooi om te zien. Alles leeft hier op straat. We zijn erg veel straten ingeweest. Denk een 1,5 uur rondgelopen en dan zie je de vis geslacht worden op straat, levende krabben worden met touwtjes aan elkaar gebonden en de vrouwen laten hun wenkbrauwen epileren met een draadje op straat. Iets wat ik overal nog mis is de massage. Ik wil zo graag een voetenmassage doen..maar goed.

Ohw ja, mijn kamer is erg groot en ik heb ook een super groot bed. Lekker luxe hotel. Maar weer even terug bij vandaag. Na Chinatown hebben we een tempel bezocht waar de grootste gouden boedha staat. Hij was inderdaad groot! Na alle kruidenwinkeltjes, markten bezocht te hebben zijn we door gegaan naar Wat Po. Dit is de oudste tempel van de stad met een gigantische liggende boedha. Deze boedha is 38meter lang ofzo (moet ik nog even nakijken) op zijn voeten zijn er van parelmoer allemaal tekens in de voeten gemaakt. Daarbij viel de muurschildering erg op. Bijzonder om te zien.

Na Wat Po hebben we een eind moeten lopen. Helemaal om het koninklijk paleis heen. Want deze gingen we bezoeken. Dit is een enorm gebied. Het ene na het andere gebouw staat hier binnen de paleismuren. Ook een mooie tuin zit hierbij. Om 2 uur zijn we gaan lunchen aan het water. Inmiddels rammelde mijn buik ook echt want om 7 uur zat ik al te ontbijten. het is overigens redelijk warm. En je merkt dat er veel smog is. De maan kun je slecht zien er zit helemaal een damp voor. maar onbewust scheen de zon wel want ik ben verbrand. Ik dacht hij schijnt niet dus ik hoef mij niet in te smeren. Maar goed, morgen dus wel doen. Ik ben niet echt verbrand hoor, klein beetje. Voor mijn benen hoef je niet bang te zijn, die zijn nog spierwit. Ik doe hard mijn best, maar het lukt niet echt..haha

Na de lunch zijn we het water op gegaan. We hebben een tocht gemaakt door de Klongs. Net als in Maleisie zag je veel bloemen aan het water staan en allemaal huisjes (krotten) op palen in het water. Maar het zag er armoedig uit. hoewel ze wel allemaal water hebben en stroom EN een schotel voor de tv. De regering wil deze wijken ook graag aanpakken. Inmiddels hebben mensen dus hun voorzieningen en kunnen ze ook gratis naar het ziekenhuis/dokter als ze ziek zijn. Maar wassen en tandenpoetsen doen ze dus in het water. Om het water schoon te houden zitten er mega grote meervallen in het water. Bij de tempels voeren ze deze brood. Wij hebben dat ook gedaan en in no time hadden we een paar honderd van die joekels er zwemmen. Naast vissen zaten er ook Varame?? Die zagen er wel eng uit en dan wil je denk ik niet gaan zwemmen..brrr

Tijdens de bootreis zijn we nog een keer uitgestapt om weer een tempel bezocht. Deze heb ik ook beklommen. Iets waar ik morgen spijt van krijg volgens mij. Want ik moest stijl omhoog lopen. 300 treden en het waren grote treden dus ik voel nu al iets mijn bovenbenen -> een teken dat Susan meer moet gaan sporten.

Morgen wordt een rustig dagje. We gaan weer om 7 uur ontbijten en dan naar de stad om een fietstocht te maken. We fietsen dan door de smalle straats, langs tempels en plantages. Overigens was vandaag wel grappig op zo'n markt, echt helemaal vol met kraampjes waar net 3 mensen naast elkaar kunnen lopen, daar komen dan ook nog scooters tussen door. Allemaal een hele beleving. we hebben een leuke groep en het gaat vast nog leuker worden. Tot de volgende keer!

Groetjes Susan

  • 18 Juli 2010 - 14:35

    Rosita Geitenbeek:

    Heej susan,
    Ik lees net je verslag. Leuk hoor. Krijg er al helemaal zin in. Wij gaan over twee weken dit avontuur aan.Ik blijf je even volgen hoor! Heel veel plezier! groetjes Rosita

  • 19 Juli 2010 - 06:08

    Jeroen:

    Hoi Susan,
    Ik heb je verhalen net gelezen, voordat ik ben gaan werken, dat mag toch wel??? Maar die gouden Boedha van 35 meter die lijkt mij wel wat als goedmakertje voor mijn dropjes, past denk ik precies op mijn dak.

    Groeten,
    Jeroen

  • 19 Juli 2010 - 20:03

    Mam:

    Susan, we genieten elke dag van de verslagen, fijn dat je zoveel ziet en dat het mooi is, heel veel mensen volgen je hier, veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

op avontuur in Thailand

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

even een berichtje

31 Juli 2010

STRAND!!

30 Juli 2010

Dag 14

28 Juli 2010

Dag 13, een drukke actieve dag

27 Juli 2010

Dag 12
Susan

Na Azië een klein beetje te hebben gezien in Maleisië vertrek ik 16 juli naar Thailand. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga vast veel zien en beleven!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 36692

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Noorwegen

13 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Costa Rica - Nicaragua - Panama!!! 2011

16 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

op avontuur in Thailand

Landen bezocht: