Dag 14 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: susanL

Blijf op de hoogte en volg Susan

30 Juli 2010 | Thailand, Hua Hin

Dag 14 en 15
Hier even een update van de afgelopen twee dagen. Inmiddels zijn we van Kanchanaburi naar Chumpon gegaan en daar verblijven we weer voor één nacht. We zijn donderdag van Kanchanaburi per bus naar Hua Hin gegaan. In Hua Hin hebben we een nacht in een heerlijk hotel gezeten. Maar er is natuurlijk veel gebeurd in tussen tijd. Om 6 uur ging donderdag morgen onze wekker. We vertrokken om half 8 met de bus en maakten tegen half 10 een stop. Hier gingen we op de boot. Het waren een soort longboten waar we met 8 personen in konden. Op hoge snelheid racen we door de rivier. Hier zagen we vele palmbomen die worden gebruikt voor de palmboomindustrie. Ook weer allemaal huisjes op palen. Voor elk huisje straat een soort van vogelhuisje. Had ik dat al eens een keer verteld? Dit huisje is voor de geesten van overleden mensen. Elke dag plaatsen ze eten en drinken bij deze huisjes omdat ze er zeker van zijn dat de geest hier nog is van de overledene. Ook hangen ze in deze huisjes kransjes van bloemen. Maar deze informatie ter zijde…we zagen dus veel houten huisjes en de mensen hadden veelal een boot bij hun huis liggen.

Aan het einde van de rit kwamen we al steeds meer boten tegen met verkoopwaar. We kwamen al dichterbij de drijvende markt. Hier stapten we ook uit de boot om zo langs de drijvende markt te lopen. De mensen probeerden vanalles te verkopen vanuit hun boot en kleine standjes aan de waterkant. Ze verkochten veel fruit en groenten en uiteraard tasjes en boedha’s etc. De dingen waar je hier mee dood gegooid wordt. Willem had verse mango gekocht waar ik ook van heb meegegeten mmm erg lekker. Daarna hebben we poffertjes ontdekt die gemaakt werden van kokosmelk ofzo…Ze smaakten echt super lekker! Ze werden opgediend op een bananenblad wat was gevouwen tot een bootje. En dit alles voor 1 euro een grote portie. Mensen hebben dus ook in hun boodje gastelletjes staan en grote braadpannen en wokpannen. Ze zitten zelf midden tussen de groenten en fruit en zijn dan ook nog aan het koken en verkopen. Geweldig om te zien. Opeens stuitte ik op een geweldig mooi olieverfschilderij met roze waterlelies en bladeren die met 3d effect geschilderd zijn. Ontzettend mooi. Zo mooi dat ik eens even naar de prijs ging vragen. Maar ja, het was onbegonnen werk, want ik zou hem nooit kunnen vervoeren in mijn backpacktas. Hij is namelijk een 50 bij 40cm ofzo. Maar toen kwam Willem met een geweldig aanbod! Hij bood mij kofferruimte aan voor het schilderij. Nou daar hoefde ik niet lang over na te denken…we gingen in op het bod en met een beetje afdingen was ik trotse bezitter van het schilderij. Ik ben er nog steeds erg blij mee. Hij staat achterin de bus en wanneer we in Pucket zijn gaat Willem er voor zorgen. Mijn dank is groot!
Na nog even rond te hebben gekeken (en niks meer te hebben gekocht) gingen we richting het koffiestalletje. Het werd overal in het nederlands aangeven. Ook citaten zoals : ´alles is hier goedkoper dan bij de Hema´ waren er terug te vinden. Grappig om te zien. We hebben een lekkere kop koffie gedronken en gingen verder met de bus.

Een piepje in de bus zorgde ervoor dat we stilstonden op de snelweg en eerst moesten bellen met de garage. Alles werd gecheckt en er werd na een tijdje geconstateerd dat het niks ernstigs was en dat we verder konden rijden en even langs de garage moesten komen. We reden rustig verder onder het genot van een vreselijk irritant piepje! We kwamen aan bij de Khao Luang grot. Deze grot ligt aan de rand van Petchanaburi en wordt beschouwd al heiligdom. In de grot waren allemaal boedha’s te vinden. Voordat je de grot in ging moest je nog een paar honderd apen passeren. Deze zaten op de parkeerplaats. Je kon uiteraard eten kopen voor de apen om ze te voeren. Ik heb er niet veel aandacht aan besteed en ben snel verder gegaan. Na de grot zijn we gaan lunchen in een hotel om vervolgens de laatste kilometers te rijden richting Hua Hin. Dit is een stad die 198km ten zuidwesten van Bangkok ligt en is één van de oudste en bekendste badplaatsen van Thailand.

Om ons niet te vervelen (wat trouwens nooit van toepassing is) had Ab nog even een vermaak voor ons in de bus. We kregen allemaal een velletje papier en moesten binnen 1,5 minuut een olifant uitscheuren. Nadat we allemaal onze olifant hadden uitgescheurd werd er per 2 steeds de mooiste uitgekozen. Uiteindelijk kwam er een winnaar..en dat was….*trommelgeroffel* Susan.

Als beloning kreeg ik een fotolijstje met hierin mijn gescheurde olifant. Het was dus wel grappig. Bij aankomst in het hotel zijn we met z’n allen lekker het zwembad ingedoken en hebben ons onder genot van een paar cocktails gezellig vermaakt. Om 7 uur vertrokken weer fris en fruitig richting de stad met de bus. Deze liet ons eruit bij een groot shoppingcentrum. Hier hebben we met een groep heerlijk gegeten. En toen met allemaal de tuk tuks in richting de nachtmarkt. Wat een beleving! Want er mochten er maar 4 mensen in de tuk tuk. Willem kwam met de opmerking: ‘but is seven also ok? We are all small’ en ja hoor, daar gingen we met ons 7en in de tuk tuk. Dood eng want we hingen helemaal scheef en hij had er nog wel de vaart in. Op een gegeven moment stopte hij en moest Robert eruit en voorin komen zitten. De tuk tuk kwam iets meer in balans. Op de nachtmarkt hebben we rondgelopen en zijn gestopt bij een geweldig karretje met allemaal drank. Deze man maakte cockdtails op straat. We zijn hier gaan zitten en de man had een goede avond. We hebben goed wat cocktails gedronken en Wendy en ik hebben nog 2keer een B52 gedronken door een rietje wat leuke filmpjes oplevert. Tegen 11 uur waren we erg moe en zijn richting het hotel vertrokken. Weer met 5 in de tuk tuk en daar racen we heen! Ik heb in ieder geval heerlijk geslapen!! Gek hé na al die cocktails..het was in ieder geval een super avond. Nu ga ik eerst naar de BBQ aan het strand. Misschien typ ik daarna nog even over vandaag.

Groetjes Susan

  • 30 Juli 2010 - 16:55

    Mam:

    Susan, ik vraag mij af heb je thuis een plek voor het schilderij of eh .... maar goed als je iets moois ziet moet je het kopen en tijdens de reis heb je plek, ik lees dat je geniet,
    groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Hua Hin

op avontuur in Thailand

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

even een berichtje

31 Juli 2010

STRAND!!

30 Juli 2010

Dag 14

28 Juli 2010

Dag 13, een drukke actieve dag

27 Juli 2010

Dag 12
Susan

Na Azië een klein beetje te hebben gezien in Maleisië vertrek ik 16 juli naar Thailand. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga vast veel zien en beleven!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 36687

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Noorwegen

13 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Costa Rica - Nicaragua - Panama!!! 2011

16 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

op avontuur in Thailand

Landen bezocht: