zaterdag, bezoek National park in Cahuita - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Susan Leppink - WaarBenJij.nu zaterdag, bezoek National park in Cahuita - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

zaterdag, bezoek National park in Cahuita

Door: susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

17 Juli 2011 | Panama, Bocas del Toro

Hola!

Zaterdag was een indrukwekkende dag en ik kreeg meer vakantiegevoel. De regen was voorbij en de zon scheen! heerlijk! Vandaag heb ik een excursie gemaakt naar Cahuita waar we een bezoek brachten aan een national park. Bij binnenkomst van het park kwam een grote leguaan ons al tegemoet. Het witte strand met de mooie bomen eraan maakte het plaatje compleet.

De 2 uur durende wandeltocht door het park was geweldig. Eerst kwamen we brulapen tegen en na een stuk of 10 te hebben gezien zagen we ook een luiaard. Dit keer de 3tenige luiaard. Ook mooie planten, schimmels, bomen, vogels, alles zagen we! Met 2 mooie hoogtepunten. Namelijk een gele slang en een luiaard die 2 meter boven ons hoofd hing en ook rustig voor ons ging hangen zodat we goed foto´s konden maken. topper!
Na de boswandeling gingen we per boot weer terug en daar stond Tino, de buschauffeur weer op ons te wachten. We reden naar een leuk hotel waar we gingen eten. Bij dit hotel was iets speciaals, namelijk de bijzondere kikkersoorten. Na veel zoeken vonden we ze. een zwart met groen gevlekte én de kikker die bijna nergens voorkomt, de kikker die op vele foto´s staat namelijk die met oranje ogen-poten en blauw aan de zijkant. Het is een nachtdier en hij vouwt zich helemaal op, we hebben hem 1 keer wakker gemaakt zodat we de poten konden zien en zijn ogen en daarna hebben we hem weer laten slapen. Bijzondere kikker, erg mooi!! Na nog een paar spinnetjes, apen en rupsen gingen we weer naar het hotel. Hier hadden we ´s avonds een bbq.

Vanmorgen (zondag) vertrokken we iets voor zevenen naar Panama. Een deel van de spullen hebben we in Costa Rica gelaten, woensdag gaan we weer terug en dan komt Tino ons weer ophalen met de bus en onze spullen. Het ging redelijk snel bij de douane en grensovergang. De rit over panamabrug was ook bijzonder. Toen wij er overheen waren, kwam er een grote Amerikaanse truck die er ook overheen moest. het past allemaal net. Eenmaal het land binnen werden we per busje vervoerd. Het is trouwens net dat ik hier in Jamaica ben beland. De muziek de zwart-rood-groen gebreidde mutsen, de rasta´s..ook al ben ik nog nooit in Jamaica geweest toch krijg ik hier het gevoel. na de bustocht moesten we nog een half uur per snelboot naar het eiland Bocas waar we tot woensdag zullen verblijven. Morgen gaan we een eilanden tour maken en ook het vogeleiland bezoeken.
Ontzettend mooi hier!!
Nu ga ik nog even foto´s proberen te plaatsen!

Groetjes Susan

• 18 Juli 2011 - 06:05

Rosa:

Hee! ik heb alleen even heel snel de foto's bekeken, wat een mooie natuur zeg! Supergave kikkers! Haha Vanavond zal ik wel even je verhalen lezen! Veel plezier met wat je vandaag allemaal weer gaat beleven! xx

• 18 Juli 2011 - 09:26

Kim:

He meis,

Jemig wat een gave dingen doe je daar zeg! Ik ben jaloers.
    Zo te lezen verveel je je in ieder geval niet en is het weer beter geworden. Nu maar hopen dat het hier ook beter wordty. Hier is het niks. Blijf schrijven, want ik lees al je verhalen. Keep us posted! Xxx

• 18 Juli 2011 - 12:37

Ruud:

Die turquoise/zwarte kikker.. ongelofelijk mooi!

• 18 Juli 2011 - 22:37

Annet:

Die foto's....heb er maar 1 woord voor: WAUW!
    Veel plezier weer!