De massage dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu De massage dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

De massage dag

Door: susanL

Blijf op de hoogte en volg Susan

25 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Nou hier zit ik dan met een walm van baby olie achter mij aan. Net heb ik 2 uur op de grond gelegen op een matras. Heerlijk na zo'n dag. Want het was een lange dag. We waren pas om half 6 terug en 6 uur vertrokken we alweer.

Vandaag zijn we de bergen in geweest en hebben we daar twee stammen bezocht. Eerst een deel per grote bus en daarna met 3 kleine busjes verder. We hebben ananas plantage gezien en we gingen hoger en hoger. Bij een tankstation hadden we sojamelk gekocht voor de kinderen in de bergen. Het is immers zondag, dus alle kinderen waren thuis. Voor deze kinderen geldt namelijk een schoolplicht. Dus ze zijn door de weeks niet thuis. Toen onze busjes stopten kwamen de kinderen aangerend. Maar het bleek dat het geen lieve kindertjes waren. Ze grepen onze melk en snoepjes echt uit de handen. Van delen hadden ze nog nooit gehoord en grepen alsof hun leven ervan af hing. Daarna zijn we met lege tassen naar boven geklauterd via een modderig pad. Hier konden we in de huisjes kijken en dit zag er net als in Maleisie uit...het stelde niet veel voor. Erg premitief, maar wel een breedbeeld tv. Maar goed...ik zou er nog geen dag willen wonen.
De tweede bergstam was veel rustiger. Geen kinderen die bedelden om geld of om eten. Nou ja, ze wilden wel souvenirs verkopen natuurlijk. We hebben het een en ander gekocht (ik voor de verandering even niks) en na een 2 uur waren weer terug bij de grote bus. We hebben vandaag veel rijstvelden gezien. Ze zijn overal druk bezig om deze in te planten (met de hand gebeurd dit)

Na de bergstammen zijn we gaan lunchen in een hele mooie tuin. Na het eten heb ik nog een speurtocht gedaan naar mooie vlinders. Ik wil ze op de foto! helaas tot nu toe heeft het mij een nieuw kleurtje op mijn schouders opgeleverd en nog geen foto. Overigens de tussenstand is: nog melkwitte benen...sja sorry het gaat echt niet veranderen, ik wil maar geen kleurtje krijgen. Vandaag toruwens net als de andere dagen ook weer regen.
Na de lunch zijn we richting de boot gegaan. Hier zijn we opgestapt en hebben we de gouden driehoek gezien. Ik moet het nog even precies nazoeken. Maar volgens mij heeft de gouden driehoek te maken met het gouden beeld wat staat op de scheiding tussen Burma en Thailand (staat dan in Birma) en dan in Thailand is er een boot met een grote gouden Boedha en dan in Loas zie je een soort van tempel met een gouden dak, hoewel het meer een moskee lijkt. Dat moet ik nog even nazoeken. Ik ben namelijk druk bezig met het lezen van de kapitool en ga dit ook samenvatten. Heb ik een beetje theoretische achtergrond straks in mijn fotoboek. Maar de driehoek..we hebben een rondje gevaren. Zijn aan wal gegaan in Laos en hebben daar sigaretten/wiskey en tasjes gekocht (ik alleen 1 armband)... je kunt daar overigens je sigaretten en wiskey gewoon proeven voordat je het koopt. En de specialiteit is wiskey met mega grote torren, of een slang of schorpioen erin. GAdver! je ziet ze er echt in zitten. Na deze bootreis en Loas te hebben gezien gingen we terug naar onze huisjes.

Snel douchen en toen naar de massage.
Ik ben letterlijk van top tot teen gemasseerd. mijn voeten, tussen de tenen, mijn neus, mijn haren...echt alles is aangeraakt..En ik wist niet dat ik lachspieren had in mijn bovenbenen...althans ik moest er erg van lachen. We waren met ons 6en vanavond naar de massage en daarna gingen we naar een restaurant waar we grotendeels de rest van de groep zagen. Gezellig samen gegeten en net met een heel hard tempo per tuk tuk naar huis geraced. Nu koffer pakken en morgen alweer verder...morgen gaan we richting Sokotaih (weet even niet hoe je het schrijft) Dat is alweer meer richting het zuiden...vanaf nu gaan we nog alleen maar zakken...opweg naar de witte bounty stranden, maar eerst nog veel cultuur opsnuiven :)

Groetjes Susan

oh ja, ik wilde nog even zeggen dat ik het erg leuk vind dat jullie zo vaak een reactie achterlaten. Elke dag weer leuk om naar te kijken

  • 25 Juli 2010 - 16:46

    Dini:

    Hoi Suzan,Wat maak je toch ontzettend veel mee,als ik het zo lees heb je het erg naar je zin.Groeten uit Deep"n!

  • 25 Juli 2010 - 17:08

    Jeroen:

    Ik heb de gouden driehoek voor je opgezocht:

    De naam, Gouden Driehoek, is ontstaan doordat de drie landen die hier samenkomen, verschillende muntsoorten hadden en daarom goud als betaalmiddel gebruikten voor o.a. de opiumhandel.

    Groeten,
    Jeroen

  • 25 Juli 2010 - 17:12

    Pap En Mam:

    we zijn net terug van verjaardag hendrik en eten chinees,en lezen alweer een verslag van je, ik breng ze elka dag naar Wozoco en iedereen is op de hoogte, wat geniet je toch van alles,heel erg fijn, veel liefs, Deep'n

  • 25 Juli 2010 - 18:19

    Albertine:

    tjee wat een verhalen zeg.. ben ook ff een paar dagen op vakantie loop gelijk mega achter !! :) Maar het klinkt erg gaaf allemaal...als je nog een mooie armband voor mij ziet hou ik mij aanbevolen hihihihhi (albert en sierraden he)
    heel veel plezier en ik hoor het wel weer

  • 26 Juli 2010 - 14:38

    Ellie:

    Hoi Susan
    Je geniet er met volle teugen van zo te lezen lijkt me ook geweldig daar nog veel plezier en geniet verder
    groetjes

  • 26 Juli 2010 - 17:59

    Betsie Koning:

    Ikben hardstikke jaloers.Als ik nog zo jong zou zijn,ging ik ook reizen zo als jij.Fantastisch zo veel jij ziet en meemaakt.Geniet met volle teugen! Groetjes van mij.

  • 27 Juli 2010 - 10:52

    Anja:

    Ha Susan! Wat een verhalen zeg!!! Pfff.... ongelofelijk wat je allemaal mee maakt!

    Gisteren was ik bezig aan het kkig-verslagje van ons overleg (ja nu al... ik weet het). en toen dacht ik.... ´Goh.. hoe zou Susan het hebben in Thailand.... nog steeds niets gehoord´! (weet ik veel dat je eerst per email moet aanmelden voordat je een melding krijgt als er een reisverslag is geplaatst ;) ...) Maar goed... toen bedacht ik me dat je een mail had gestuurd met het webadres, dus vandaag dacht ik, laat ik eens kijken of Susan al tijd heeft gehad om iets te schrijven! Nou tijd heb je meer dan zat geloof ik! Hoe kan het dat je zooooo ontzettend veel ziet en ook nog tijd hebt om zo veel te schrijven! maar goed, ik heb met heel veel plezier al die reisverslagen van je doorgeworsteld :P en ik zie dat je het ontzettend naar je zin hebt! Bij mij begint het te kriebelen... maar goed... zo ver zijn we nog niet haha!

    Nou ik wens je heeeeeel veeeel plezier verder en ik zal nu wel regelmatig even de site checken om reisverslagen te lezen! Heel veel plezier en geniet er van!
    Groetjes Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

op avontuur in Thailand

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

even een berichtje

31 Juli 2010

STRAND!!

30 Juli 2010

Dag 14

28 Juli 2010

Dag 13, een drukke actieve dag

27 Juli 2010

Dag 12
Susan

Na Azië een klein beetje te hebben gezien in Maleisië vertrek ik 16 juli naar Thailand. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga vast veel zien en beleven!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 36689

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Noorwegen

13 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Costa Rica - Nicaragua - Panama!!! 2011

16 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

op avontuur in Thailand

Landen bezocht: