olifant gereden :) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu olifant gereden :) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

olifant gereden :)

Door: susanL

Blijf op de hoogte en volg Susan

24 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Tot nu toe heb ik overal nog elke dag internet dus kan ik elke dag mijn verhaaltje typen. Heerlijk!
Nou eerst nog even over gisteravond. Want toen vertrokken we naar de avond markt. We gingen met ons 7en en dat was erg gezellig. We hebben pizza en spareribs gegeten bij een heerlijk restaurant. We waren de rijst en noedles wel een beetje zat, dus de patat smaakte ook erg goed. Toen de markt op. Ik heb mijn boedha's ingeslagen en mijn carnavalspak..jaja want Susan gaat in een kimono dit jaar carnaval vieren. Ook zijn er nog sieraden ingeslagen :) hoe kan het ook anders. Deze was weer speciaal want is gemaakt van eierschalen. We waren al heel vroeg en dat was mijn geluk. Het blijkt namelijk dat de eerste klant geluk brengt. Nu was het zo dat ik bij 3 kraampjes de eerste klant was. Dit houdt in dat ik dus lekker veel kon afdingen :) Geline, een reisgenoot probeerde dit ook, maar kreeg er dan vrijwel niks af, omdat ze niet meer de eerste klant was. Met mijn geld gingen ze dan ook eerst over alle producten strijken. Dit schijnt gelukt te brengen. Maar goed, waarschijnlijk heb ik nu al mijn souvenirs bij elkaar. De reisgenoten houden mij nu ook in de gaten. Ik mag niks meer van ze kopen want in de bus liggen bovenin al allemaal dingetjes van mij. Ik vind dat ik een goed excuus heb want ik betaal tenslotte de 1 persoonstoeslag en hun niet, dus ik verdien wel een beetje meer ruimte ;)

Overigens na het eten had ik een heerlijke ervaring...kriebel de kriebel. Ik ben met 3 anderen naar de fish spa geweest. De mannen keken toe en wij vrouwen gingen met onze voeten in aquariums...en daar zwommen kleine visjes die eelt en huidcellen van je voeten eten...nou dat kriebelt me toch! en mijn hele voeten zaten onder de visjes..hihi wat een kriebelen. En vooral toen ze tussen mijn tenen gingen eten en daar door gingen zwemmen. het was erg lachen met zijn allen..maar mijn voeten! die zijn heerlijk zacht!!

Maar na de avondmarkt te hebben afgestruind (waar ook nog mooie schilderijen hingen die je bij Expo kunt kopen en waar ik altijd al voor de etalage in Nederland voor sta te kijken) Maar ik heb ze niet gekocht! ook al zijn ze hier natuurlijk veel goedkoper. Na de markt nog even een kop koffie gedronken bij de Starbucks en toen weer richting het hotel. We nemen een soort van taxi (ben even de naam kwijt hoe dat ding heet) voor 50 ct. p.p. Dat werkt echt mooi. Je fluit een keer en hoppa daar staat hij al klaar om je te vervoeren. Nog even een laatste cocktail gedaan in het hotel en vervolgens de koffer ingepakt. Want we gingen vandaag (dag 9) richting Chang Rai.

Om 6 uur ging de wekker..(ja echt uitslapen zit er niet bij) We zijn om half 8 vertrokken en kwamen om kwart voor 9 aan bij de olifanten. We kregen hier de kans om eten te kopen voor de olifant (50 cent voor tros bananen en suikerriet) en deze kun je dan voeren aan de olifanten die er staan. Ik ben toen ook al op een olifant gaan zitten..deze was niet zo groot, een vrouwtje dus dat lukte wel om er op te klimmen. Om 9 uur had iedereen redelijk veel foto's gemaakt en gingen we naar de andere olifanten. De olifanten worden allemaal bereden door hun eigen manroet. En wij moesten even met een trap omhoog en konden vervolgens op de olifant gaan zitten...nou en daar gingen we! met ons 24en allemaal met z'n 2en op de olifanten...wieeeehhh wat zat ik hoog, want ik had dus net een mannetjes olifant. Het was wel hoog en niet echt confortabel. Maar heel leuk. Eerst door de rivier allemaal achter elkaar aan en de olifant luistert niet altijd even goed en neemt soms een eigen weg. Het was een hele mooie omgeving door de bossen echt super. Af en toe grijpt de olifant even om zich heen en neemt een hap van een boom. Wat een belevenis is zo'n olifant. erg leuk. Onderweg staan uiteraard allemaal hutjes op palen en daar wordt weer eten voor de olifant verkocht. dus elke keer kochten we voor 50cent eten voor de olifant. Even een feitje: een olifant drinkt 150 liter water per dag en 200-300 kg eten...Veel he!!!

Na het olifantrijden gingen we over in een ossenkar. Nou over confortabel gesproken...maar leuk om eens mee te maken. Het is een mooie omgeving hier..heel groen en allemaal bergen. Echt super. Na de ossenkar zijn we op een vlot over de rivier gevaren. Ook weer apart. Het was heel stil en rustig werden we op bamboe vlotten vooruit gependeld. We zien hier: lychee bomen, koffiebonen, mango bomen, papaya en nog een aantal thaise vruchten. Ook staan hier veel bomen voor teakhout. Deze bomen hebben hele grote bladeren. Na de 3 tochten te hebben gedaan hebben we een buffet gehad bij de olifanten en vertrokken we met de bus richting Chang Rai. We hebben nog even een tussenstop gehad bij een warmwater bron. Heerlijk even met de voeten ingezeten en er werd lekkere vers gemalen koffie verkocht.
Na weer een uur te hebben gereden was de laatste stop. de ' Wat Rong Khun' is een hele bijzondere tempel. Hij is namelijk helemaal WIT! Wel apart en binnenin zijn ze hem nog aan het beschilderen. HIj heeft beschilderingen die een beetje surrealistisch zijn. Allerlei wereldgebeurtenissen worden er beschilderd. Zo ook de 9/11 ramp.
Om 5 uur kwamen we aan bij ons heerlijke nieuwe verblijf. We hebben allemaal ons eigen huisje! luxe hoor! nog geen 10 minuten later kwam de regen met bakken uit de lucht. Sommigen zijn gaan zwemmen, ik heb het mega bad vol laten lopen en ben in bad ondergenot van muziek in slaap gevallen. Het was maar goed dat anderen mij kwamen ophalen want anders lag ik er nu nog...hihi
Net weer een lekker buffet gehad in het hotel en we gaan vroeg slapen...want morgen is er een lange dag.
Ik ga namelijk veel doen:
- We vertrekken eerst met de grote bus naar het noorden, de bergen in. Hier staan weer klein busjes op ons te wachten die ons nog verder naar boven brengen. Hier gaan we de bergstammen bezoeken. Na dit bezoek gaan we door naar de longnek-stammen. De mensen met de ringen in hun hals.
- Daarna gaan we met de boot naar het 3 landenpunt (Thailand, Laos en Birma) en gaan we even naar Laos. Hier kopen we maar even wisky voor 100 baht (2,50euro) voor een liter. Deze schijnt goed te drinken te zijn in mixdrankjes. ook sigarettenliefhebbers gaan hier hun slag slaan!
- Tegen de avond gaan we terug naar het hotel en ik heb mij opgegeven om dan een 2 uur durende thaise massage te doen. Het lijkt me heerlijk...2 uur lekker in de watten gelegd te worden. Daarna een Thais buffet en dan...dan heb ik vast de knollen op/..oftewel: dan ben ik moe!

Misschien tot morgen...overmorgen gaan we weer een reis maken naar het volgende hotel. Dus geen idee of ik dan internet heb. We gaan dan weer iets zakken naar het zuiden.

Groetjes Susan!

  • 24 Juli 2010 - 21:50

    Frans:

    Heel veel plezier nog met de rest van je reis! Aangezien ik zelf weg ben en ik internet ga proberen te mijden zal ik je verhalen pas weer lezen bij terugkomst :) Enne, hou je in met al die frutsels te kopen :D Je moet nog bijna 2 weken dus als je in dit tempo doorgaat kan er straks geen persoon meer bij in de bus! :) Geniet ervan en we spreken elkaar snel weer!

  • 26 Juli 2010 - 16:31

    Cecile:

    toppie susan,
    tjonge op een olifant zit je wel erggg hoog...

    geniet in alles wat je te zien krijg leuke reiservaring zeg ;)

    groetjes cecile

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

op avontuur in Thailand

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

even een berichtje

31 Juli 2010

STRAND!!

30 Juli 2010

Dag 14

28 Juli 2010

Dag 13, een drukke actieve dag

27 Juli 2010

Dag 12
Susan

Na Azië een klein beetje te hebben gezien in Maleisië vertrek ik 16 juli naar Thailand. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga vast veel zien en beleven!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 36685

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Noorwegen

13 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Costa Rica - Nicaragua - Panama!!! 2011

16 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

op avontuur in Thailand

Landen bezocht: