Dag 11 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: susanL

Blijf op de hoogte en volg Susan

27 Juli 2010 | Thailand, Kanchanaburi

Hoi allemaal,

Ik ga even kijken hoever ik kom want over 10 minuten moet ik alweer eten. We zijn net aangekomen in Kanchanaburi. Ook wel: river kwai.

Gisteren zaten we in Sukhothai en dat was de middle of nowhere. Er was geen telefoon (dus we werden vanmorgen gewekt door het kloppen aan de deur ipv een telefonische wekker) en er was dus ook geen internet. Nu moet ik ook zeggen dat ik gisteren erg moe was. Gisteren ging de wekker om 6 uur en we gingen opweg naar Sukhothai. We hebben tijdens de rit een stop gemaakt bij het grootste stuwmeer(waar water in zit) van Thailand. Heerlijke koffie gedronken (geen oploskoffie, dus heerlijk )

Na weer een paar uur te hebbben gereden zijn we wezen kijken bij een familiebedrijf waar ze stof verven met Indigo. (spijkerbroek blauw) Indigo is verf wat vervaardigd is uit planten! niks chemisch aan dus. Er is een plant die ze laten drogen en de blaadjes worden blauw als je ze gaat vermengen met water waar kalk en as inzit. Ze hadden hele grote tonnen staan met hierin de blauwe vloeistof. Met deze tonnen deden ze al 10 jaar verven. Dus het is heel erg duurzaam. Voordat ze gaan dompelen in het bad wordt met grote stempels een patroon aangebracht met wax. Deze wax gaat er pas af als ze de stof na het verven gaan wassen in heet water. Maar voordat het zover is dompelen ze de stof 7x 10minuten in het blauwe verfbad.

Om 4 uur kwamen we eindelijk aan in Sukhothai. Voordat we naar het resort gingen, was er nog een fietstocht langs allerlei tempels. Wij als nederlanders op de fiets. Zo langzamerhand kennen we de tempels wel een beetje, dus het ging vrij snel. Het was wel een hele mooie omgeving. Toen we om half 5 in het resort kwamen hadden we weer een heerlijk grote kamer tot onze beschikking. Met z'n allen zijn we het zwembad ingegaan om even lekker af te koelen en met de bal heen en weer te gooien. Savonds hebben we gegeten en toen gingen we eigenlijk al vrij snel naar bed...want om half 5!!! ging de wekker al!
Na het eten ga ik weer verder typen. Ik heb snel internet, dus ga zo eens proberen om nieuwe foto's te plaatsen.

Groetjes Susan

  • 27 Juli 2010 - 12:48

    Simone:

    he suus, wat een super verhalen! voor mij wel erg herkenbaar:) wat heb je toch al veel gezien en gedaan. ben erg beniuewd straks naar al je foto's. heel veel plezier nog! en tot het volgende berichtje.
    groetjes simone

  • 27 Juli 2010 - 15:30

    Mam:

    Susan, vertel me ik zie
    toch geen hondje liggen tussen het vlees?
    Dat zou afschuwelijk zijn! Verder genieten we elke dag weer!het is allemaal wel heel intensief! Over 10 dagen ben je al weer terug,maar het lezen van je verslagen brengt ons helemaal op de hoogte van alles en lijk je dichtbij.

  • 28 Juli 2010 - 12:35

    Susan Leppink:

    Het is geen hond...het is een ongeboren kalfje :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

op avontuur in Thailand

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

even een berichtje

31 Juli 2010

STRAND!!

30 Juli 2010

Dag 14

28 Juli 2010

Dag 13, een drukke actieve dag

27 Juli 2010

Dag 12
Susan

Na Azië een klein beetje te hebben gezien in Maleisië vertrek ik 16 juli naar Thailand. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga vast veel zien en beleven!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 36613

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Noorwegen

13 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Costa Rica - Nicaragua - Panama!!! 2011

16 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

op avontuur in Thailand

Landen bezocht: