susan ging vliegen boven de bomen in de jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu susan ging vliegen boven de bomen in de jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

susan ging vliegen boven de bomen in de jungle

Door: susanL

Blijf op de hoogte en volg Susan

23 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Dag 8

The flight of the gibbon...nou wat een beleving. Want boven de bomen heb ik wel gevlogen. Vandaag was de dag dat je als excursie kon kiezen om de jungle in te gaan. Ik heb hier met 8 anderen voor gekozen. De wekker ging al vroeg zoals ik gisteren vertelde. om kwart voor 7 vertrokken we en om half 9 hingen we in de boom. Veiligheid stond voor alles. We werden helemaal ingepakt met een tuigje en dikke touwen. En daar gingen we dan....

Eerst hebben we paar plauteau's gedaan. Van het ene plateau naar het andere. We hoefden niet zelf te remmen. Daar hielpen de gidsen mee. In het begin vonden we het eng. Achteraf gezien was dat nog maar pinuts...Want na een paar plateau's werden we niet volgens de normale manier vastgemaakt. Nee het tuigje werd op de rug vast gemaakt aan de kabel. Dit betekent dat je dus op je buik boven de bomen ' vliegt' Echt ontzettend gaaf! want het was behoordelijk diep. Af en toe raak je een blad van een bananenplant of je moet je afzetten om niet tegen de boom aan de ketsen. Maar we zijn allemaal heelhuids terug gekomen. Ook kregen we vanaf plateaus abzeilen. Nou ja...je liet je maar vallen en de man boven zorgde dat je niet te pletter viel.

Eigenlijk heb ik niet zoveel te vertellen over vandaag. Want zoiets moet je zien op foto's of gewoon zelf doen. Het is heel bijzonder om te doen en af en toe moet je even je ' angst' opzij zetten. Maar gaaf was het zeker.

Morgen ga ik op de olifant de tocht door de jungle maken en vertrekken we ook uit Chang Mai. We gaan dan naar Chang Rai. Hier gaan we de bergstammen bekijken en even naar Laos. In Chang Rai gaan we ook de longneks zien. De vrouwen met heel veel ringen om hun nek.

Eerst vanavond nog naar de avondmarkt met een groep. en voor nu: ga ik een heerlijke duik in het zwembad nemen! doei doei!

Tot de volgende mail!

Groetjes Susan

  • 23 Juli 2010 - 11:02

    Dini:

    Hoi Susan.Wat beleef je veel,heftig hoor!Nog heel veel plezier.Groeten Dini.

  • 23 Juli 2010 - 17:10

    Tante Wil:

    Lieve verre nicht,

    Hier is het druk geweest met de 4 daagse deze week en ook op het werk. Vandaag(vrij voor de intocht)heb ik je verslagen eens doorgelezen. Jullie zien veel.Wat leuk. Zo'n grote Buddha zou ik ook weleens willen zien! Ik ben nu al benieuwd naar je foto's. Zelf ben ik een album aan het maken over onze looptocht in Engeland. Hopelijk klaar op 15 augustus(verjaarsborrel). Het abseilen en vliegen boven de bomen lijkt me prachtig, maar ook heel eng. Weet je nog, Susan, hoe ik in het reuzenrad altijd al panisch werd?
    Kortom boven de bomen moet ik het maar niet zoeken! Ik ga je verslagen nu wat beter volgen, ben ik van plan. Het is hier nu ook wat koeler. Is het bij jullie overal zo vochtig? Gaan jullie ook nog de bergen in misschien? Wel fijn dat er een zwembad bij dit hotel is.
    Susan, veel plezier nog en ik spreek je wel weer. Kijk goed uit op zo'n olifant in de jungle. Liefs van tante Wil

  • 24 Juli 2010 - 07:45

    Jeroen:

    Sabadiekra Susan,

    Wat een toffuh verhalen weer. Ik wordt nu wel heel nieuwsgierig naar de foto's. Have Fun!!!

    Groeten,
    Jeroen

  • 25 Juli 2010 - 17:14

    Rosita:

    Tjeetje wat een geweldig leuk avontuur! Klinkt super spannend! Groetjes Rosita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

op avontuur in Thailand

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

even een berichtje

31 Juli 2010

STRAND!!

30 Juli 2010

Dag 14

28 Juli 2010

Dag 13, een drukke actieve dag

27 Juli 2010

Dag 12
Susan

Na Azië een klein beetje te hebben gezien in Maleisië vertrek ik 16 juli naar Thailand. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga vast veel zien en beleven!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 36622

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Noorwegen

13 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Costa Rica - Nicaragua - Panama!!! 2011

16 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

op avontuur in Thailand

Landen bezocht: