dag 5 - Reisverslag uit Nedre Dal, Noorwegen van Susan Leppink - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit Nedre Dal, Noorwegen van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

dag 5

Blijf op de hoogte en volg Susan

30 Juli 2015 | Noorwegen, Nedre Dal

Gisteren, dag vijf,hadden we een hele mooie route. Het ging vrij vlot, 5 uur over gedaan. We hadden super mooi weer. Om 7 uur werd ik wakker van een vliegtuig wat weer landde. Na het ontbijt hebben we de auto's weer ingepakt en zijn we gaan rijden. Het was 20 graden de airco moest bijna aan in de auto ;-)

Onderweg mooie watervallen, en sneeuw in de toppen van de bergen. Onze TomTom gaf aan dat we op een gegeven moment nog 64 km moesten rijden maar toen kregen we een weg die hij nog niet kende. Een tunnel door de berg van 10,7 km. Erg lang, zo'n grote berg was het dus. Maar na de tunnel keek ik op de TomTom en was het nog maar 23 km. Hoppa! Dat hadden we toch mooi ingehaald. Aangezien die km hier zo lang duren.

Onderweg kwamen we ook nog een super plek tegen. Snel geparkeerd, ik zal de foto zo toevoegen. Super gaaf met de weerspiegeling in het water van de bomen en de sneeuwbergen.

We moesten met 1 boot een half uurtje varen en toen kwamen we aan in Nesna. We vaarden over zee en Erwin heeft twee papegaaiduikers gezien. Die hopen we op de Lofoten nog meer te zien. De camping was naast de haven dus na de boot nog 800 meter rijden en toen kwamen we aan. Marieke haalt de sleutels voor ons huisje en terwijl ik zit te wachten zie ik opeens mijn collega lopen. Super toevallig! Hij was ook net aangekomen vanaf de andere kant.

Eind van de middag hebben we langs de zee gelopen en een paar mooie schelpen gevonden. Het was heerlijk weer. S avonds lekker gegeten (bami met babi pangang van de slager) buiten gegeten, met uitzicht op zee.

'S avonds heb ik Lex, mijn collega, nog even opgezocht en hebben we gezellig gekletst.

• 30 Juli 2015 - 20:57

Marjolein:

Wat een belevenissen allemaal weer. Geniet er van met elkaar. Fijne vakantie. Enuhhh jullie hebben ook vakantie om uit te rusten he