dag 6 regen regen regen - Reisverslag uit Bertnes, Noorwegen van Susan Leppink - WaarBenJij.nu dag 6 regen regen regen - Reisverslag uit Bertnes, Noorwegen van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

dag 6 regen regen regen

Blijf op de hoogte en volg Susan

31 Juli 2015 | Noorwegen, Bertnes

We zijn na een hele zonnige dag wakker geworden met regen. De wekker ging om 7 uur. We moeten naar Fauske rijden. Er zijn twee routes. Een snelle van 3,5 uur of een toeristische route langs zee en mooie bergen van 6,5 uur. Wij gingen voor de mooie toeristische route maar het was regen en helemaal dichtgetrokken. De bergen waren njet meer te zien. Dus hebben we nog een uur geslapen en toen na een ontbijt zijn we de weg op gegaan. Het was zo dichtgetrokken dat we een zicht van 30 meter hadden boven in de bergen.

Rond de middag en dus al de hele ochtend regen kwamen we aan bij de poolcirkel. Hier even gestopt een paar souvenirs gekocht en broodje hamburger gegeten. Om een beeld te geven: dit kost 12 euro en dan kost een bordje patat nog 5 euro.
Heel jammer dat het daar regende want de sneeuwbergen waren super mooi. Het was er 8 graden. Bovenop een berg in de verte zagen we rendieren bovenop de berg. Onderweg zag Erwin nog een eland en een uil.

Tegen 4 uur kwamen we aan bij de camping. De begroeting krijgt een -3 sterren. Ze was aan de telefoon gaf ons de sleutels en gebaarde naar huisjes. Ondertussen telefoneerde ze gezellig door. We vonden onze Hans en Grietje huisjes en gingen opzoek naar kookspullen. Pannen waren er niet. Bestek en borden niet. En 1 elektrisch plaatje per huisje.
Voor kampeerders was er een kookhokje. Daar hebben wij gekookt. Aardappels, boontjes en runderlapjes. Lekker Nederlands eten. Na het eten werd het eindelijk droog. Na het eten nog een potje Keezen en toen hebben we op bed gelezen. Het is de hele nacht licht gebleven. Voorlopig wordt het niet meer donker en kunnen we ook 's nachts gaan leven ;-)

Morgen om 7 uur opstaan want we hebben de boot gereserveerd. We moeten 3,5 uur de zee overvaren naar de Lofoten. Het wil droog worden en 's middags zon. Daarna weer twee dagen regen. Het eerste hutje op de Lofoten zitten we twee nachten.

• 31 Juli 2015 - 10:09

Lide:

Geniet elke dag weer van jullie verhalen behalve van de regen. Hopen dat het vandaag een mooie dag gaat worden en dat ze het mis hebben met de regenvoorspellingen.

Lide

• 31 Juli 2015 - 20:07

Rita Willig:

Lieve allemaal.Wat leuk dat ik jullie op de voet kan volgen.Jammer van de regen,maar hou de moed erin,want...na regen komt zonneschijn.Groetjes van Rita.