STRAND!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu STRAND!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

STRAND!!

Door: susanL

Blijf op de hoogte en volg Susan

31 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal!

Ik zal meteen met de deur in huis vallen…ik heb nieuwe ouders. Het zijn Willem en Ria. Ze zijn een stuk kleiner, maar dat mag niet baten, we zijn namelijk meerdere malen aangesproken als ‘gezin’.

Maar laat ik even vertellen over gisteren. We vertrokken om half 9 (jaja dat was uitslapen want om 7 uur ging de wekker pas) en in de bus kregen we meteen al een quiz. Tijdens de reis is ons veel verteld. We kregen dus een overhoring. De groep werd in 3 groepen opgesplitst en de 30 vragen werden op ons afgevuurd. Echt makkelijk waren de vragen niet, maar! Mijn groepje had gewonnen. De strijd ging trouwens om een boedha. Nu werd het lastig want elk lid van de groep moest nu individueel een raadsel oplossen. We moesten raden hoe oud de buschauffeur, busboy, en de twee gidsen Ab en Korn waren. Heel toevallig hadden Walter&Willem hetzelfde getal en ook Susan& Bart hadden hetzelfde. We hadden ons nogal verkeken op de leeftijd van onze gids Korn. Zelf schatte ik hem op 39 en hij is dus 53.De buschauffeur is al 62 en de busboy 52 en de jongste is Ab, namelijk 41. Ik en Bart zaten het dichtste bij de echte leeftijd. Nu werd het echt spannend, want Bart en ik moesten nu strijden om de boedha. Bart kan niet tegen zijn verlies en Susan vind het geweldig om van iemand te winnen die niet tegen z’n verlies kan. De laatste vraag werd gesteld..hoeveel km. De bus had gereden vanaf het moment dat we bij het vliegveld waren ingestapt. Laat het nou zo zijn dat de gids vaak even zegt hoeveel km. we al hebben afgelegd en ik alles noteer in mijn boekje. Ik wist het nog van een paar dagen geleden…ik moest gokken en gokte op 2350..bart gokte op 2100….het was: 2580 dus ook de tweede wedstrijd heb ik gewonnen. Helaas, valt er nu niks meer te winnen…de twee wedstrijden zijn geweest en mijn koffer raakt overvol. Nu nog zorgen dat alle heel overkomt. Één souvenir boedha is al gesneuveld..helaas Jeroen, ik moet een nieuwe voor je kopen. Tijdens de reis kregen we overigens ook uitleg over boedha’s en natuurlijk….het bleek dat ik een Chinese boedha voor had gekocht, dus euhh gelukkig is hij nu kapot en ik ga nu een nieuwe, Thaise boedha kopen.

Gisteren kwamen we rond 2 uur in de middag aan bij ons hotel. We zaten in een eco-resort. Eco was het zeker want er waren veel muggen, vliegen en KAKKERLAKKEN! Ieeh! We zijn lekker naar het strand gegaan en hebben hier heerlijk gezwommen. Geliene zag er na een tijdje uit als een behaarde vrouw. Aan alle haren, op de rug, armen, benen , hals was alg gaan kleven en dit zorgde voor een grappig effect. Ik ging even zwemmen en daarna lekker schelpen zoeken. Ik kwam bij een kwal terecht die een doorsnede had van 50cm. Vanaf toen voelde iedereen overal iets glibberen als ze in zee zaten. Kleine visjes zagen we zwemmen. Maar ik verwacht komende dagen mijn snorkelset echt te kunnen gebruiken. Gisteren was er weinig te vinden en de zee was ontzettend zout! Gisteren op het eind van de middag ben ik al het zand gaan wegspoelen onder de douche (in gezelschap van een kakkerlak die ik heb verdronken in het doucheputje) en daarna ben ik rond gaan wandelen om mooie foto’s te maken van planten. En heb ik mijn verhaaltje getypt aan het zwembad. Erg handig dat Bart en Geliene een laptop mee hebben genomen. Hier zetten we ook steeds een update op van de foto’s en we gaan nu allemaal een usb stick kopen , zodat we na de vakantie, meteen alles foto’s hebben van elkaar. Gisteravond hebben we een bbq buffet gehad aan het strand. Wat erg lekker was. Het waren spiesjes met kip en groenten en spiesjes van garnalen en groenten. Ik vind de garnalen hier ontzettend lekker mmm ik eet niet teveel, want ben nog wel voorzichtig met mijn buik. We moeten het snel afkloppen, maar er is maar 1 reisgenoot die is bezocht door de dokter. Voor de rest hebben we allemaal wel even buikpijn gehad maar dit was nooit van dusdanige hoogte dat er een dokter bij moest komen. Bij de vorige reis moest ab, de reisleider 10 keer een ziekenhuisbezoek doen terwijl er 12 mensen mee waren, dus wij met ons 24en..doen het goed :) ..maar wat ik al zei: snel afkloppen!
Bij de bbq zat voor de rest nog: rijst, groenten, rundvlees in marinade met groente, patatjes, komkommer, tomaat etc. Smaakte erg goed en als toetje kregen we fruit. Het was zeer vers fruit want onze Thaise gids was naar zijn boerderij geweest. Hier verbouwd hij fruit (Durian en longsat). Onder genot van een cocktail hebben we de avond afgesloten en zijn naar onze kamers gegaan.

Vannacht heb ik niet lekker geslapen, want toen ik in de kamer kwam zaten er veel kakkerlakken. Ik heb ze gevangen door er een glas op te zetten. Één schoot onder het kastje dus ik sliep met 3 omgekeerde glazen op de vloer en één kakkerlak onder het kastje. Waarschijnlijk zaten er nog wel meer…maar echt lekker geslapen heb ik niet. Het kriebelde me overal en ook de deken rook ecologisch muf. Ach ja, gelukkig was dit één nacht want inmiddels zit ik in de bus te typen. We moeten vandaag weer een lange afstand afleggen. Namelijk 450km. Nu gaat het hier niet allemaal zo snel, dus we zijn nog wel een aantal uur onderweg. We zijn onderweg naar Krabi. Dit schijnt één van de mooiste stranden te zijn van Thailand. Voordat we vertrokken hebben we lekker ontbeten aan het strand. Wel jammer dat we erg veel last hadden van vliegen. Waardoor je meer bezig was met je eten ‘bewaken’ dan met eten. Na het eten ben ik snel nog even naar het strand gegaan. Want wie Susan een beetje kent weet dat ze gek is op de zee en op schelpen zoeken en krabbetjes bekijken. Ik heb een mooie parelmoer kleurige schelp gevonden. Deze zit nu in mijn brillenkokertje te wachten op Willem. Want Willem heeft bijna zijn sigarendoosje leeg en dan kan daar mijn mooie schelp in. Als willem er toch niet bij was….nou dan had ik geen schelp en geen schilderij. Maar nu dus op weg naar Krabi. Hier blijven we twee nachten. De laatste dagen zijn aangebroken. De excursies zitten er bijna op en na Krabi gaan we nog even door naar Phuket en vanaf dan hebben we geen gidsen meer en doen we alles alleen. De gidsen gaan weer terug richting Bangkok voor een nieuwe groep.

Morgen, de tweede dag op Krabi, gaan we kayakken in de mangrovebossen..erg leuk lijkt me dit. Weet ik eindelijk eens welke boom ik destijds bij Joop in de winkel als mini boompje heb verkocht. Ik zie hier natuurlijk sowieso veel planten en bloemen en maak overal foto’s van. De lotussen zijn ontzettend mooi en ik heb gisteren gloriosa gevonden! Ik leg het allemaal vast zodat ik het hopelijk kan gebruiken als ik een baan als docent heb. Op phuket gaan we een boottocht boeken. Want we willen natuurlijk wel de mooie eilanden zien. Krabi is het eiland waar de film ‘the beach’ is opgenomen en we gaan het James bond eiland bezoeken. Allemaal lekker toeristisch, maar je moet het wel hebben gezien. Veel zal ik hier denk ik niet meer gaan typen, want nu ga ik een beetje vakantie vieren en genieten aan het strand.

Planning voor komende dagen:
Vandaag (zaterdag) rijden we naar Krabi. We over nachten in Ao Nang. Ab heeft geregeld dat we naar een mooi nieuw hotel gaan. Ipv een wat ouder hotel wat eigenlijk in de planning stond. ’s Avonds hebben gaan we met een tuk tuk naar het centrum om lekker te eten en vast een avondmarkt te bezoeken.
Zondag gaan we kayakken en hebben we een afscheidsdiner.
Maandag vertrekken we naar Phuket. We gaan via Phangnga. Hier gaan we op de boot en zien we waar een James bond film is opgenomen.
Dinsdag of woensdag willen we met een groep naar de Phi pi eilanden gaan per boot. Dit schijnt één van de mooiste eilanden ter wereld te zijn. Donderdagavond gaan we weer richting Nederland. En hier zal ik om ongeveer 9uur smorgens landen. De tijd gaat nu erg snel…helaas..nog even genieten van deze super reis en het mooie land … en natuurlijk: de gezellige groep!

Groetjes Susan



  • 31 Juli 2010 - 18:21

    ROSITA:

    hOI SUSAN BEDANKT VOOR JE UITGEBREIDDE VERSLAGEN. ERG LEUK OM TE LEZEN. iK WEET NIET OF MIJ DAT GAAT LUKKEN HOOR.:) gROETJES rOSITA

  • 01 Augustus 2010 - 09:08

    Kirsten:

    Hoi Susan, geniet nog van de laatste dagen! Het klinkt allemaal nog erg leuk wat je gaat doen. Groeten Kirsten

  • 02 Augustus 2010 - 08:56

    Anja:

    hoi Susan,
    geniet je nog even extra goed van deze laatste dagen, want voor je het weet ben je weer terug hoor!
    Heel veel plezier nog deze laatste dagen, maar dat komt wel goed volgens mij!

  • 02 Augustus 2010 - 16:11

    Betsiekoning:

    net je twee laatste verslagen gelezen,geweldig!Ik heb bewondering voor je. deze reis zul je nooit vergeten.Tot in diepenheim. Groetjes!

  • 03 Augustus 2010 - 11:11

    Albertine:

    hoi hoi zo daar zit ik dan in de pauze bij joop je mooie verhalen te lezen... ben benieuwd naar de foto's

    groetjes tot gauw :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

op avontuur in Thailand

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

even een berichtje

31 Juli 2010

STRAND!!

30 Juli 2010

Dag 14

28 Juli 2010

Dag 13, een drukke actieve dag

27 Juli 2010

Dag 12
Susan

Na Azië een klein beetje te hebben gezien in Maleisië vertrek ik 16 juli naar Thailand. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga vast veel zien en beleven!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 36618

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Noorwegen

13 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Costa Rica - Nicaragua - Panama!!! 2011

16 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

op avontuur in Thailand

Landen bezocht: