Dag 13, een drukke actieve dag - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu Dag 13, een drukke actieve dag - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

Dag 13, een drukke actieve dag

Door: susanL

Blijf op de hoogte en volg Susan

28 Juli 2010 | Thailand, Kanchanaburi

Hoi hoi,

Na een lange dag zit ik hier om 19:00 uur achter de pc. Ik heb net even wat foto’s gesorteerd. En zal zo proberen weer eens iets te veranderen. Voor weer een nieuwe update. Terwijl ik dit zit te typen ben ik alweer benieuwd welke reacties er van jullie kant is gekomen. Inmiddels wordt het ‘ leesnetwerk’ vergroot want ook reisgenoten geven de site door aan anderen.

Maar vandaag, woensdag dag 13…een actieve, culturele en veel natuur gezien.
We gingen om 9 uur richting de bergen. Na een uur rijden in de mini taxi (die helemaal open is en je eigenlijk zo uit kunt vliegen) kwamen we aan bij de bergen waar de spoorlijn destijds is aangelegd. Hier zag je nog stukken grond waar een spoorlijn had gelegen en af en toe kwam er een stuk spoor. We liepen al een hele tijd op de broken steen en toen kwamen we in de ‘ vallei’ Hier hadden destijds de gevangenen (prisons of war) met dynamiet en gang gemaakt door de bergen. Je zag in de bergen nog soms de resten hiervan zitten. De mensen die dit werk deden kwamen eerst fit en gezond aan, maar er zijn er veel gestorven en anderen waren helemaal uitgeput. In 16 maand is namelijk de spoorlijn gemaakt terwijl ingenieurs er 4 jaar voor gepland hadden! De mensen werkten uren achter elkaar door en als het donker werd gingen ze niet naar bed, maar deden ze olie in stukken bamboe en dit was dan hun licht. Je zag boven de berg een mini spoor (noodspoor) hiermee deden ze materiaal vervoeren en dit lag niet al te vast, want het moest steeds verplaatst worden. Wanneer de bergen met dynamiet waren opgeblazen moesten alle grote broken aan kleine brokken worden gemaakt en zo ontstond uit eindelijk de vallei. Hier werd dan de spoorlijn in aangelegd. Doordat ze ook snachts doorwerkten en met ‘fakkels’ werkten heet het ‘Hells fire gate’.

Na de tocht (die overigens korter was dan wij dachten, maar niet erg was met deze warmte) kwamen we weer bij ons vervoer. Deze bracht ons naar de River Kwai. Hier stapten we op een heel groot vlot. We gingen varen over de rivier en zagen watervallen en kleine huisjes op het water die mensen vaak kochten voor vakantie of om te vissen. Na een stuk te hebben gevaren, hebben we aangelegd bij een waterval en hebben we lekker gezwommen. Hierna was het tijd voor een heerlijke Thaise maaltijd. Lekker weer rijst met vis en groenten en kip met cashewnoten..het smaakte in ieder geval weer goed.

Na de lunch ging de zwemkleding weer uit en vertrokken we naar de trein. En JAA vandaag reed hij :) We hebben een 40minuten in de trein gereden. Af en toe kreeg je even wat bermbegroeiing bij je naar binnen. We zagen de spoorlijn die aan de rots was gemaakt. In het begin hadden we een hele treincoupe voor ons zelf. Later kwamen er meer mensen binnen en ook schoolkinderen reizen met deze trein. We gingen boven de boomtoppen en keken uit over de vele Bergen en het meer. Erg mooi. Onder genot van een cola met rum genoten we van het uitzicht. Deze mixdrank kregen we van Ab, onze reisleider. Het was een leuke treinreis … spoorbomen kennen ze hier niet..de trein toetert ongeveer 1 minuut lang en dan moet iedereen het maar weten. Hij neemt ook geen vaart af en gaat dus gewoon volle snelheid vooruit.

Na de treinreis zijn we richting het hotel gegaan en hebben we lekker gezwommen. Inmiddels is het tijd voor het eten. Ik ga lekker eten en misschien vanavond nog een paar foto’s plaatsen. Vanavond hebben we een Westers buffet..dat houdt in: patat ipv rijst en noodles. Ook wel eens lekker.

Groetjes Susan

  • 28 Juli 2010 - 14:49

    Mam:

    CECILE EN IK KIJKEN IN DE BIEB NAAR JE VERSLAG,ERG MOOI ALLEMAAL
    GENIET NOG MAAR EVEN.

  • 28 Juli 2010 - 15:49

    Ilse:

    Hey Zusje!!
    weer een leuk verslag!
    leuk hoor.. ook mooie foto met die olifant! haha je maakt veel mee!!

    Geniet er nog van!

    Groetjes vanuit het mooiste huis van Borculo;)

  • 28 Juli 2010 - 17:00

    Rosita:

    Hoi susan bedankt voor je mailtje.We gaan met zijn viertjes mijn man en de kids backpacken.We hebben wel vaste slaapplaatsen maar reizen niet in gezelschap. Ik vind het super spannend en jouw verslagen maken het toch een beetje vertrouwder :)
    Je foto,s zijn prachtig! behalve die ene jakkie baH!
    Ik hoop het net zo naar mijn zin te krijgen als jij!

    Groetjes Rosita

  • 28 Juli 2010 - 19:55

    Jeroen:

    Hoi Susan,

    Wat een gave foto's weer!!! Je maakt me wel benieuwd naar de rest van je foto's. Vooral die foto met de regenboog kan zo in een lijstje.

    Groeten,

    Jeroen

  • 29 Juli 2010 - 14:18

    Albertine:

    jaloers!!!

  • 29 Juli 2010 - 18:04

    Betsie Koning:

    Jong en je wilt wat van de wereld zien, jij doet het en gelijk heb je!!!!Susan een rijke ervaring en wat een land prachtig.
    Groetjes van mij.

  • 01 Augustus 2010 - 13:04

    Tante Wil:

    Hallo Susan,

    Om de paar dagen lees ik je verslagen. Leuk om te lezen, maar soms ook wat erg uitgebreid en dan sla ik een stukje over.Jullie doen veel op deze reis, ik ben benieuwd te horen welke reisorganisatie dit is. De tempels en ook het gebied van de River Kwai zou ik graag eens zien. Wie weet.
    Hier is het lekker weer voor de tuin. Ook ben ik aan het poetsen, want ik krijg een paar dagen Schotse logees( en dan maak je nog eens schoon achter het bed....)
    Fijn dat jullie ook een leuke groep hebben. Er komt vast een foto avond als jullie terug zijn. Susan, ik wens je nog veel plezier, mag het kakkerlakvrij zijn voor je.
    Liefs en groet van tante Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

op avontuur in Thailand

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

even een berichtje

31 Juli 2010

STRAND!!

30 Juli 2010

Dag 14

28 Juli 2010

Dag 13, een drukke actieve dag

27 Juli 2010

Dag 12
Susan

Na Azië een klein beetje te hebben gezien in Maleisië vertrek ik 16 juli naar Thailand. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga vast veel zien en beleven!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 36614

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Noorwegen

13 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Costa Rica - Nicaragua - Panama!!! 2011

16 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

op avontuur in Thailand

Landen bezocht: