Dag 12 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: susanL

Blijf op de hoogte en volg Susan

27 Juli 2010 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo daar ben ik weer. Nadat ik een heerlijk Thais buffet heb gehad zal ik over vandaag vertellen. Veel te vertellen is er niet, want we hebben vandaag heel lang in de bus gezeten. Vandaag was de dag dat we de langste afstand af moisten leggen. We gingen van Sukhothai naar River Kwai. Ook wel Kanchanaburi. Om half 5 ging de wekker, en dat was heel vroeg! Na een ontbijt met gebakken eieren gingen we met een duf hoofd de bus in. Hier hebben we nog even lekker nageslapen. Waar natuurlijk ook weer foto’s van worden genomen ;) Vandaag hebben we overigens een jarige, Wendy is 26 geworden met het ontbijt heeft iedereen voor haar gezongen (behalve ik volgens mij want ik was aan de late kant) In de bus kreeg zee en mooie bos bloemen. Na twee tussenstops te hebben gemaakt kwamen we om half 1 aan bij de lunch. We hebben aan een groot meer heerlijk Thais gegeten en zijn vervolgens weer twee uur de bus ingestapt. Om half 3 kwamen we aan in River Kwai bij het museum en de erebegraafplaats van Kanchanaburi. Toch wel heel indrukwekkend wat daar gebeurd is. Tijdens de oorlog hebben heel veel mensen geholpen met het bouwen van een treinspoor. 2800 Nederlanders zijn hierbij destijds omgekomen. Deze mensen zijn allemaal opgegraven en voor iedereen is er (verdeeld over 3 begraafplaatsen) een grafsteentje geplaatst en ook de overblijfselen van iedereen ligt hier. 451 Nederlanders liggen er op de erebegraafplaats in Kanchanaburi.

Na het bezoek zijn we verder gereden naar de dodenspoorlijn. Hier hebben we de speedboot genomen over de River Kwai. We zagen hier de mooie bergen (lang niet zo begroeid als laatst, je ziet de natuur veranderen) en boten waar mensen op wonen maar ook op feesten. Het zijn grote platte boten die door een kleine boot vooruit getrokken worden en dan eet je dus midden op de rivier. Maar wij gingen vol speed door de rivier. Na de speedboot zouden we met de trein gaan over de spoorlijn. Met de nadruk op zouden…want helaas de trein heeft hier net als in Nederland vaak vertraging Hij ging vandaag niet en het was niet te zien hoe lang het nog ging duren..helaas! heel jammer want het leek mij heel mooi om te zien. We gaan morgen kijken of het nog kan na het dagprogramma. Morgen hebben we weer een drukke dag. We gaan weer de river kwai op. Eerst maken we een wandeling om vervolgens per vlot naar watervallen te gaan. Ook gaan we hier lekker zwemmen en daarna een lunchen en hopelijk rijdt de trein dan. Morgen is weer de laatste avond hier in River Kwai en dan gaan we door naar Hua Hin..weer meer richting het zuiden. Inmiddels zijn we ongeveer 1800 km verder. Vanaf Bangkok gezien… al een hele trip dus. Reisgenoten leer ik steeds meer kennen en we hebben het nog steeds erg gezellig. Dat zal ook wel zo blijven ;) Wat dat betreft voel ik mij geen moment alleen, zelfs snachts niet, want ik heb altijd bezoek…jaja ik heb namelijk elke nacht weer een ghekko op mijn kamer. Ze doen nog niet goed genoeg hun best want mijn benen zijn nu wit met rode stippen. Ik zit onder de muggebulten. De foto’s zijn dan ook nu foto’s zonder benen…haha Maar ik heb voor een prikkie tijgerbalsem gekocht (dat paste nog wel in de koffer) en dat helpt perfect! Niks geen jeuk. Overmorgen ga ik trouwens naar de drijvende markt. Dit schijnt heel mooi te zijn en daar ga ik kruiden kopen om te koken :)

Waarschijnlijk tot morgen!

Groetjes Susan

  • 27 Juli 2010 - 15:25

    Kirsten:

    Hoi Susan,

    Het is erg leuk om je verhalen te lezen en een beeld te krijgen van Thailand. Maar zo te horen wordt het op de terugweg wel bijbetalen voor al die souvenirs :-). Geniet nog van de laatste 9 dagen! Groeten Kirsten

  • 27 Juli 2010 - 17:40

    Albertine:

    aaaahhhhh je hebt toch geen hond gegeten he!!!! vast niet... nog heel veel plezier groetjes..(al leuke ideeen opgedaan voor de jammarkt hahahaha??)

    groetjes

  • 28 Juli 2010 - 14:56

    Simone:

    he suus,

    wat heb je toch weer een leuke tekst. fijn om te horen dat je je ook 's avonds niet eenzaam voelt, ha ha
    ik ben erg benieuwd met hoeveel extra tassen jij op schiphol gaat landen. want als ik het zo lees heb je heel veel extra kilo's aan bagage.

    heel veel plezier nog. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

op avontuur in Thailand

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

even een berichtje

31 Juli 2010

STRAND!!

30 Juli 2010

Dag 14

28 Juli 2010

Dag 13, een drukke actieve dag

27 Juli 2010

Dag 12
Susan

Na Azië een klein beetje te hebben gezien in Maleisië vertrek ik 16 juli naar Thailand. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga vast veel zien en beleven!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 36615

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Noorwegen

13 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Costa Rica - Nicaragua - Panama!!! 2011

16 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

op avontuur in Thailand

Landen bezocht: