dag 15. jokkmokk - Reisverslag uit Jokkmokk, Zweden van Susan Leppink - WaarBenJij.nu dag 15. jokkmokk - Reisverslag uit Jokkmokk, Zweden van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

dag 15. jokkmokk

Blijf op de hoogte en volg Susan

08 Augustus 2015 | Zweden, Jokkmokk

Dag 15

Lekker geslapen, S nachts horen we af en toe de husky honden blaffen en joelen en 's morgens kraait de haan.

Een heel leuk hutje en huisje hebben we. De eigenaren zijn Nederlanders. Handig want alle ins en outs van Jokkmokk weten we nu. De camping is echt een aanrader. Er is veel te doen in de omgeving.

Vanmorgen om 9 uur kwamen Erwin en ik al naar buiten want de zon scheen. Er was regen voorspelt maar de eigenaresse gaf aan dat het 's nachts hard had geregend en er nu zon werd voorspelt. Maar in het huisje van de timmermannen was nog geen leven zichtbaar. Dus maar lekker in de zon met een boek.

De eigenaresse kwam gezellig even kletsen. Ze bood aan om te bellen naar de eigenaren van de husky's of wij even langs mogen komen. En ja hoor wij, van het reisbureau, mogen even langs komen morgen. :-)

Na het ontbijt zijn we naar het dorp gegaan voor wat winkeltjes van de sami. Niks leuks gevonden. Daarna de supermarkt want we hadden wel zin in bbq'en met dit heerlijke weer.
In de supermarkt ook een soort Ledervet gekocht van de Lappen. Dat helpt tegen de muggen want die zijn hier heel veel.

Thuis even gegeten. Tas met drinken,muggenspul ingepakt en we konden weer gaan! Naar een National Park voor een wandeling. Onderweg weer steeds stoppen voor rendieren :-) leuk is dat!

Wandeling viel een beetje tegen want stoppen kon niet. Dan werd je belaagd door muggen. En omhoog kijken kon ook niet want dan struikelde je over boomwortels en stenen. Wel weer rendieren en Erwin vond nog Kruisbekken.

Bij thuiskomst de kolen warm gemaakt zodat er gebarbecued kon worden. We hadden ook een stuk rendier gekocht. Best lekker smaakt naar varkenshaas. Het vuur smeult nog lekker verder en na wat marshmallows aan een vork te hebben geregen hadden we de suikers voor vandaag ook wel weer binnen.

'S avonds koffie gedronken, spel gespeeld en alweer de auto ingepakt. Morgen rijden we weer verder. Morgen gaan we naar hutje nr 8. Ongeveer 3,5 uur rijden. Maar eerst naar de husky honden waar we een afspraak voor hebben en we gaan ook nog even stoppen bij de poolcirkel. Dat is hier 10 km vandaag. Die passeren we morgen ook.

• 09 Augustus 2015 - 21:24

Rita:

Wat een mooie reis,ik reis een beetje met jullie mee.Lieve groeten!!