dag 12 - Reisverslag uit Hinnøya, Noorwegen van Susan Leppink - WaarBenJij.nu dag 12 - Reisverslag uit Hinnøya, Noorwegen van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

dag 12

Blijf op de hoogte en volg Susan

05 Augustus 2015 | Noorwegen, Hinnøya

Dag 12

Zo even een dagje rust. Niks moet, alles mag. Het was super weer. Gisteren 11 graden en zon. Vandaag 20 graden en iets bewolkt soms zon.

Na de brunch zijn we dan ook de auto ingestapt. Marieke had nog een mooie route richting zee gevonden. Deze gingen we rijden. Mooi uitzicht en mooie foto's. Onderweg zagen we een eland. We zijn van de weg afgereden en hebben nog gezocht maar helaas was hij/zij de bossen weer in. Na ongeveer 1,5 uur rijden kwamen we bij een stopplek. Door het struikgewas en de stenen en drassig mos liepen we naar de rotsen en mini strandje. Daar lekker een uurtje gescharreld en gezeten. Kleine schelpjes gevonden, een zeearend op een rots verderop in de zee en Wim vond twee nertsen tussen de rotsen.

Erwin kon niet heel dicht bij de zeearend komen dus we gingen verder rijden. En verderop weer een plekje waar we wel even konden stoppen dus een nieuwe poging voor een foto van de zeearend. We lopen richting de zee en zien daar wit zand en lichtgroene zee. Erwin de rotsen op en wij lekker weer scharrelen. Ik vond kleine parelmoer schelpjes en roze kwallen.

Daar wegrijdend besloten we om terug te rijden en naar de supermarkt te gaan voor bbq vlees/vis. Thuis aangekomen begint het enorm te waaien en motregen. Toch de bbq aangestoken en dan binnen opeten, maar het waaide zo erg dat de bbq al snel afkoelde. We hebben alles in de pan gedaan en binnen gekookt. Ook lekker :-)

'S avonds zijn we rozig en rond 20:00 uur zijn we klaar met eten. Na de koffie een spelletje en dan gaan Erwin en ik naar onze hut. Morgen is de voorspelling regen en vrijdag moeten we ongeveer 8 uur rijden dus morgen willen we een rustdag. Komt goed uit met de regen ;-)