Lofoten en zee-egels - Reisverslag uit Sandsletta, Noorwegen van Susan Leppink - WaarBenJij.nu Lofoten en zee-egels - Reisverslag uit Sandsletta, Noorwegen van Susan Leppink - WaarBenJij.nu

Lofoten en zee-egels

Blijf op de hoogte en volg Susan

02 Augustus 2015 | Noorwegen, Sandsletta

Dag 8

Het was een geweldige dag! We gingen uitslapen want we hadden eens geen reisdag. Bij de camping was geen supermarkt in de omgeving van een half uur rijden dus Erwin en Susan kochten broodjes. 5 pistoletjes en 5 croissants. En wat kost dit? Juist: 22 euro!! Ze waren wel lekker en hebben gezellig ontbeten. Na het ontbijt nog even een potje yahtzee en rond de middag vertrokken we voor een rit langs de kust. Opzoek naar zandstranden zodat we schelpen konden zoeken.

Een super landschap licht groene zee. Helaas geen zon (maar wel droog) anders waren de foto's helemaal geweldig geweest. Bij zee vonden we een plek om te stoppen en ging Erwin vogels kijken. Wij waren snel uitgekeken en Erwin liep rond. Tot hij riep: 'kom hier! Zee-egels!' Tussen de keien bij de zee lagen stukken van kapotte zee-egels. Nou ik dacht dat ik gek werd. Als een malle ging ik, en ook de rest, zoeken. Ik ben naar voren geklauterd en vond twee mooie rode zee-egels. Pareltjes waren het. Helemaal blij. Ook vonden we nog groene en witte. Vooral veel gebroken. Naast zee-egels lagen er ook veel schelpen. Een soort hoedjes. De timmermannen hadden deze al in Schotland gezocht maar Susan niet. Dus: weer zoeken. Ik heb er zo'n honderd gevonden. Erg blij ging ik de auto weer in.

Onze reis langs de kust vervolgde. Opeens waren we de auto van Wim,elly en Erwin kwijt. Hmm zal wel een vogel zijn. Marieke en ik zochten een plekje langs de weg om te stoppen zodat we konden wachten. Ik zag een touwtje hangen (wegversperring) en zei tegen Marieke: zal ik toch even daar kijken voor mooie foto's? Dus ik ging kijken. Nou en daar lagen mooie schelpen! Heel klein strandje van 50 meter. Maar met grote schelpen. Inmiddels kwamen de Timmermannen kijken wat ik aan het doen was. Ik vond Noordkrompen, en! Paarse zee-egels. Toen keek ik in de zee en daar lagen er nog meer. Dus: schoenen uit en gaan! Ik ging de zee in. KOUD!!! Brrrrr maar van de opwinding vond ik alles best. ;-) na wat gescharrel zijn we verder gaan rijden. Eerst een droge broek aan gedaan en sokken om weer op te warmen. Het was al 4 uur en Marieke en ik wilden ook nog naar een stadje. Wim,Elly en Erwin zijn op een gegeven moment afgeslagen terug naar de camping. De stad was niet heel bijzonder maar toch even wat rode huisjes op de foto gezet.

'S avonds hebben we pannenkoeken gegeten en na het eten ben ik alle schelpen gaan schoonmaken want het stonk heel erg in de auto. Schelpen wassen en laten drogen voor de verwarming. Vervolgens inpakken voor vervoer. Schelpen gingen prima. Maar zee egels schoonmaken is toch lastiger. Ik heb tandenstokers met rubber en daar heb ik ze mee in koud water (want in warm gingen ze kapot) schoongemaakt heel voorzichtig.
Tijd voor thee had ik niet want ik moest nog zoveel schoonmaken. Tijdens het schoonmaken kwam een Nederlandse buurvrouw kijken. Zij werd helemaal enthousiast. Ik heb verteld waar ze lagen en ze is ook in de auto gestapt. 'S avonds laat kwam ze terug en liet een super grote rode, helemaal hele zee-egel zien aan Erwin. Erwin kwam met het verhaal ik dacht ja shit ik wil ook nog wel even. Maar het was half 11 en eigenlijk was het ook wel goed zo. Om half 11 zijn Marieke, Erwin en Susan toch weer vertrokken naar de zee. Nog een mooie roze/rode gevonden en wat groene. Bij terugkomst om 23:45uur 's nachts kon de buurvrouw het niet hebben dat ik zoveel had. Dus is zij de auto weer in gegaan hahahaha wat een avond. Wel leuk dat het hier niet donker wordt.

Morgen gaan we een kort stukje rijden naar onze volgende bestemming op de Lofoten. Weer ziet er niet goed uit. Dinsdag wil de zon gaan schijnen zou mooi zijn want dan hebben we de walvistocht.

  • 02 Augustus 2015 - 19:31

    Marja Bouwmeester:

    Hoi Susan en de rest van de vakantiegangers, hartstikke leuk om je verhaaltjes te lezen,
    komen net terug van vakantie in Tjechie, kon ze daar wel lezen (en voorlezen aan Joop ha,ha)
    maar kon je vandaaruit niet beantwoorden, veel plezier nog verder, hoop dat het weer wat mooier wordt,
    maar ja, je hebt leuke mensen om je heen, zie al weer uit naar je volgenden schrijven (trouwens mooie zee egels...) groetjes van hier.... Joop en Marja

  • 02 Augustus 2015 - 20:02

    Rita:

    Ik vind het zo leuk dat ik een beetje met jullie mee reis.Gister en vandaag prachtig weer hier.Morgen 30 graden,jullie mogen er best wat van hebben.Lieve groetjes aan jullie allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Na Azië een klein beetje te hebben gezien in Maleisië vertrek ik 16 juli naar Thailand. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga vast veel zien en beleven!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 1450
Totaal aantal bezoekers 36521

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Noorwegen

13 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Costa Rica - Nicaragua - Panama!!! 2011

16 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

op avontuur in Thailand

Landen bezocht: